Не трябва да се ограничава скоростта по "Струма", а трябва да се оправи пътят там. Това коментира експертът от "Института за пътна безопасност" Диана Русинова пред Нова телевизия за фаталния участък на катастрофата с македонския автобус.
Дори в проекта не съм убедена, че така стои пътят там - никой не прави в дясна крива такова уширение за спиране. Не мога да допусна кой проектант ще го направи, коментира Русинова.
Всеки, който е минавал по този път, знаеше, че не е магистрала. В момента, в който подминете пътен възел "Даскалово", има знак, който казва, че се навлиза на автомобилен път, а преди него знак за край на магистрала, обясни Русинова. Но критикува организацията на пътя, че веднага след 140 км/ч трябва да се мине на 90 км/ч.
Спомена се, че започва проверка на отбивката от Северната скоростна тангента при село Мрамор, защото прокуратурата така била разпоредила. Ние сме уведомили МРРБ с доклад от 10 октомври за състоянието на този път и за това колко е опасен той, разказа още пътният експерт. И показа снимки.
Този път е изключително опасен. Липсва коректна организация на движението, която да предупреди водачите, че трябва да преминат от едното в другото платно. Липсва маркировка, която да ги насочва. Знаците, които са сложени, са с възможно най-нисък клас светлоотразяване, допълни Русинова.
Котешките очи са отживелица, в цяла Европа вече се слагат цели светлоотразителни ленти, допълни тя.
Русинова цитира министър Виолета Комитова, която през лятото обявила, че спира проект за анализ на състоянието на пътищата и пътната безопасност, защото нямало нужда. На 1 декември тя обяви, че трябва да се направи анализ на пътищата, защото нямало такъв, допълни експертката.