Любомир Маринов: Ако спазваме правилата, едва ли не пречим на останалите на пътя

https://www.24plovdiv.bg/mnenia/article/10710342 Любомир Маринов: Ако спазваме правилата, едва ли не пречим на останалите на пътя Любомир Маринов: Ако спазваме правилата, едва ли не пречим на останалите на пътя www.24plovdiv.bg
Любомир Маринов

“Добре дошли в Студентски град! Шофирайте разумно и обичайте живота! Вие сте бъдещето на България!”

Този надпис стои на билборд на входа на Студентски град в София. Разположен е на метри от Висшето училище по телекомуникации и пощи, пред което има продължителен и остър завой, където често стават катастрофи.

Билбордът е поставен от строителния предприемач Любомир Маринов, чийто офис е наблизо.

“Бизнесът ми е тук от 2005 година и постоянно съм свидетел на произшествия. Карат, все едно не са виждали оправен път. И понеже тук живеят основно млади хора, призивът ми е към тях. Явно ги избива на агресия, докато шофират”, разказа той пред “24 часа”.

Идеята за билборда била лично негова. Не е предизвикана от конкретен случай, а от натрупването на много такива. За съжаление обаче, ефект няма, смята той.

“Това са хора, които искат да бъдат забелязани, но не с учение, а с безрасъдно шофиране. Бордюрите там са вечно изкъртени. В София, който кара нормално, е враг на другите. Псуват го, обиждат го”, казва Маринов. (Интервюто с него виж долу.)

Въпреки нулевия ефект се оказва, че живеещите в Студентски град знаят за билборда. Повечето от тях го разпознават веднага и знаят къде се намира. Край него минава и автобус 94, с който се стига до квартала. 

Акценти от интервюто:

Младите шофьори се заразяват от поведението на останалите и наученото от курсовете бързо се изтрива

Да се върне обучението от полицаи в училищата, е малко, но добро начало

- Г-н Маринов, защо направихте този билборд с призив за внимателно шофиране?

- Поведението на повечето шофиращи ме провокира още в началото на 2012 г. да предприема някакви действия. Направихме подписка в квартала за поставяне на камера за засичане на скоростта на булеварда, който е с четири ленти и предразполага към висока скорост. Но при среща с ръководителя на КАТ не срещнахме никаква подкрепа, което обезкуражи хората. Няколко месеца по-късно с помощта на тогавашното ръководство на район “Студентски” изградихме и узаконихме този билборд.

Тогава дори повдигнах въпроса защо в София автобусите не спират в джобовете на спирките, но и това беше напразно. Не знам дали някой от органите на реда се е замислял.

Автобусът не спира на спирката, дори не се доближава до бордюра, а спира във

второто платно Особено зимата е толкова опасно – вървят деца, майки с колички, ученици. През зимата всеки е с намалено периферно зрение. Наистина има и моменти, когато на спирката са спрели други недобросъвестни шофьори, но това вече е в компетенциите на органите на КАТ за санкциониране.

- Ставали ли сте свидетел на сериозни катастрофи на мястото, където е поставен билбордът?

- Да, имаше това лято. Един

автомобил беше влязъл в сградата точно срещу билборда,

а тя е с огромни витрини. Може би имам и снимки. Млад и неопитен шофьор с мощна кола беше влязъл с нея в сградата, където работят хора.

Година преди това наблизо пак се беше врязал автомобил в друга сграда. Не успя да влезе в нея, защото беше бетонна, но постоянно се случват такива неща, особено събота и неделя.

Студентски град е Лас Вегас на България

Което е прекрасно, в това няма нищо лошо. Където има хора, има радост, пари, бизнес, движение. Какво по-хубаво от това? Но трябва да се внимава.

- А вие самият имате ли лична история, свързана с ПТП? Губили ли сте близък по този начин?

- За моя радост, не. Старая се да съм внимателен. Особено тук на несъобразения и опасен завой, където са болшинството от катастрофите, трябва човек да бъде много внимателен. Има проект шосето да бъде изправено и да се изгради метростанция на кръстовището на УНСС, дано по-скоро да се осъществят. Всичко това се надявам да облекчи трафика на това опасно място.

- Билбордът се намира в Студентски град, където водачите са предимно млади хора и с малко натрупан стаж, което също е честа причина за инциденти. Според вас достатъчен ли е обучителният процес, през който преминават кандидат-шофьорите, или изискванията трябва да са по-строги?

- Моето мнение е, че за да се изкара този шофьорски курс и да се вземат изпитите, всички курсанти се стараят да се представят добре и спазват правилата. След това обаче се обърква мисленето им, защото се заразяват от поведението на останалите шофьори. Ако спазваме правилата и сме коректни към останалите участници в пътното движение, едва ли не създаваме напрежение на автомобилите зад нас, защото не караме с превишена скорост и не правим нарушения. Това

променя психиката на младите шофьори

Наученото от курса бързо се изтрива.

Преди години в началните училища имаше посещения от милиционери. Те обучаваха учениците да пресичат на зелено, да дават път на възрастните, да им помагат на качване и на слизане от автобус. Това вече го няма в училищата, а е много важно. Трябва още в основното училище да има такива часове за разговори с подрастващите. Така и хората ще имаме по-добро отношение към органите на реда.

Аз още срещам, за съжаление, автомобили, които се предупреждават със святкане на фарове, че на следващото кръстовище има полицай.

Предупреждаваме се, че по-надолу има полицай, който се грижи за нашето здраве

и за живота ни… Тук е объркана системата. Излизайки от България, всички са по-ниски от тревата.

- Какво според вас трябва да се направи, за да се намалят жертвите по пътищата?

- Да се върнат часовете с полицаите, е едно малко начало, но всичко трябва да започне от някъде. Доброто трябва да бъде заразно. Когато някой даде път на другия, провокира и съседа до себе си да го направи, защото

не се знае при следваща ситуация кой от коя страна на шосето ще бъде

Всички ние сме граждани на този град. Няма ли го взаимното уважение, няма как да се успокоят агресивните шофьори.

- По време на COVID пандемията всеки от нас е загубил поне един близък. Дали според вас това ни е накарало да ценим живота повече, както призовавате вие с вашия билборд?

- Пандемията много ни приземи наистина и започнахме да осъзнаваме, че всички сме равни и че не сме безсмъртни.

- Участвали ли сте в други подобни инициативи?

- Старая се с поведението си на пътя да бъда пример за хората, с които шофирам и се возя. Трябва да ценим живота си.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Интервю

Заместник-министърът на правосъдието Борислав Ганчев

Борислав Ганчев: Спираме съдебния туризъм в производствата по несъстоятелност

Васил Василев - Зуека: Още не съм научил испански, но на всички езици се разбирам с хората

Васил Василев - Зуека: Още не съм научил испански, но на всички езици се разбирам с хората

Георги Ганев е икономист, депутат от “Демократична България”, член на парламентарните комисии по бюджет и финанси и по труда, социалната и демографската политика.

Георги Ганев: Трябва ясно да се определи какво е хляб, защото и пастите се правят от брашно

Николай Христов: Скандалът с филма “Спекуланти” е урок за продуценти и авторски права

Николай Христов: Скандалът с филма “Спекуланти” е урок за продуценти и авторски права

Президентът на България  (1997-2002)
 Петър Стоянов

Петър Стоянов: Може да обичаме Русия, Америка или Германия, но повече трябва да обичаме България

Таня Христова: Работата по тунела под Шипка трябва да продължи, всичко друго е неприемливо

Таня Христова: Работата по тунела под Шипка трябва да продължи, всичко друго е неприемливо

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Интервю

Стефан Аспарухов

СНИМКА: ЙОРДАН СИМЕОНОВ

Стефан Аспарухов: Сроковете да се издаде разрешително за строеж се съкращават драстично - на 1,5 месеца

Любомир Дацов: Инфлацията ще загасне, защото действа като пожар, но ще тлее дълго

Любомир Дацов: Инфлацията ще загасне, защото действа като пожар, но ще тлее дълго

Дилян Млъзев: Град Елена си връща закритата болница, търсим партньори за по-добро здравеопазване

Дилян Млъзев: Град Елена си връща закритата болница, търсим партньори за по-добро здравеопазване

Мачей Шимански

Мачей Шимански: С удара по газа дори за братска България Русия доказа, че използва енергията за политически натиск

Горан Брегович: Ако трябва да опиша WINBET с моя песен, ще е нещо весело, например Gas Gas

Горан Брегович: Ако трябва да опиша WINBET с моя песен, ще е нещо весело, например Gas Gas

Богдан Богданов: Правим роудшоута по света, за да привличаме инвестиции приоритетно в енергетиката и автоиндустрията

Богдан Богданов: Правим роудшоута по света, за да привличаме инвестиции приоритетно в енергетиката и автоиндустрията

Последно от

Последно от

Най-важното