Много е важно къде се позоционират обявите, това осигурява преднина през конкурентите
В следствие на пандемията от COVID-19 на много бизнеси им се наложи да затворят търговските си обекти и да се преориентират към онлайн продажби.
Някой сектори като туристическите услуги и ресторантите бяха блокирани за дълъг период от време, но от друга страна пък се засилиха продажбите в категории като Електроника и Мода. През месец април се забеляза сериозно раздвижване в тези категории, което доведе до почти 20% ръст на новите обяви в OLX.
В тази ситуация екипът на OLX трябваше бързо да се погрижи за малките бизнеси в България. От една страна, за да помогне на съществуващите потребители на платформата да продават възможно най-успешно, а от друга да подкрепи с консултации физическите магазини и услуги как бързо да пренинат в онлайн търговията.
Ключова роля в този процес изигра екип от консултанти, които помагат на бизнес потребителите в OLX да бъдат по-успешни. Eлена Каназирева е акаунт мениджър, която разказва за опита си как и кога бизнесите да публикуват по-ефективно.
- Какво е състоянието на онлайн пазара в контекста на COVID-19, г-жо Каназирева?
- През месец март, когато хората останаха по домовете си, на много бизнеси им се наложи рязко да затворят и да се преориентират към онлайн дейност. Седенето вкъщи застраши сектори като туристическите услуги и ресторантите, но засили онлайн бизнеса като електроника и мода. През месец април забелязахме сериозно раздвижване в тези категории, което доведе до почти 20% ръст на новите обяви.
Ние от OLX разбрахме, че трябва бързо да се погрижим за малките бизнеси в България. От една страна, за да помогнем на съществуващите ни потребители да продават възможно най-успешно при нас, а от друга да помогнем на физическите магазини и услуги да минат онлайн. Ключова роля в този процес изигра нашият екип от консултанти, чиято роля е да помагат на бизнес потребителите в OLX да бъдат успешни.
- В какво се изразява работата на акаунта в OLX?
- Работата ми е много разнообразна, изисква се постоянство и разбиране на нуждите на потребителите, защото се подхожда индивидуално към отделните бизнесите. Помагам им всекидневно по телефон и имейл да позиционират и продават по-успешно в OLX платформата. Често те се обръщат към мен за съвет по отношение на дадена обява, или аз ги търся с предложение как по-бързо и успешно да продадат даден продукт или услуга. Зная малките имена на повечето от клиентите си, които продават в OLX, и комуникираме приятелски.
Важно е да се отбележи, че бизнесите, които позиционират в OLX не заплащат допълнително за акаунт мениджър, а се възползват безплатно от нашите консултации с цел да продават повече и да достигат до повече потенциални купувачи в платформата.
- С какви бизнеси, които продават своите продукти и услуги чрез OLX, работите?
- Имам клиенти, които продават автомобили, лодки, каравани, бизнеси в тази сфера. Любимата ми категория са авточастите, защото публикуват много на брой артикули и създават разнообразно съдържание на платформата. Джантите и автоаксесоарите са едни от най-търсените ключови думи в OLX, особено през пролеттта, или преди зимата. Тогава се намесвам и аз като акаунт, за да помогна предлагането да открие бързо крайния клиент, който търси в море от обяви в платформата.
Моята работа е да консултирам бизнеса, който позиционира обяви, как и кога да публикува по-ефективно, както и да съветвам какъв пакет реклама да избере, за да са по-видими обявите за потенциалната им аудитория в платформата.
- Кои са най-честите съвети, които давате на клиентите си за по-добро позициониране и представяне в OLX?
- Най-важно е къде ще се позиционират обявите им, защото така са пред конкурентите. „Топ обявата“ е подходящ инструмент за отделните подкатегории, но ако искат по-голяма показност предлагаме комбиниран „Златен пакет“, с който са видими навсякъде в платформата. Бизнес потребителите ни могат да се възползват и от безплатна бизнес страница с личен поддомейн и лого, както и банер реклама на различни с таргетиран трафик.
- Колко често се чувате по телефона с даден клиент?
- Старая се след първоначалния контакт, ако клиентът не ме потърси допълнително, да се чуя отново с него след 2-3 седмици. Понякога обаче се налага да се чуем и по няколко пъти на ден с даден потребител, според казуса му и активацията.
- Може ли клиентът да ви търси за обратна връзка, въпроси и съвет? Колко често се случва това?
- Най-често се чуваме по въпроси свързани с обявите им - как работи дадена функционалност, защо имат модерирана обява или няма ли да имаме някоя промоция, тъй като знаят че обаждайки се на нас ще получат индивидуално отношение свързано с нуждите им в профила.
- Дайде пример за с клиент, при които имате добри резултати от обща работа?
- Привлякох клиент, който разполагаше със собствен онлайн магазин, който обаче бе нискоефективен и нямаше голяма аудитория. Помогнах му да създаде хубав профил в OLX с лого, изчерпателно и интересно описание на бизнеса, както и на самите обяви. Този клиент стартира в OLX с 50 обяви. Благодарение на насоките за развитие на бизнес профила му при нас и как може да се възползват от OLX като допълнителен канал за търговия, чрез който брандът им да достигне по-широка аудитория (промотиране, реклама, пакети), започнаха да увеличават обема от предлагани продукти и в момента публикуват около 900 обяви месечно в три категории.
Този търговец изключително добре се развива в OLX и е увеличил три пъти през последните 11 месеца обема от продукти, защото е доволен от трафика, възможностите които му предлага платформата и не на последно място от интереса и продажбите, които генерира чрез нас
Най-голямата ми сделка като търговски консултант е за 10 000 обяви. Това се случи в началото на 2020 г., когато работейки с потребител повдигнахме темата за автоматичен импорт на продукти чрез Open Api. Това е публично достъпен интерфейс, който дава възможност на хора с онлайн магазини да прехвърлят автоматично продукти в профилите си при нас. И така от 250 обяви минаха на 10 000.
- Какво най-често предлагаш на клиентите си от допълнителните услуги/пакети в OLX?
- В категорията, в която аз работа автомобили, лодки и каравани потребителите залагат на пакети за допълнителни обяви, които им дават бонус обновявания, но има и такива които се възползват от допълнителните ни инструменти като промо опциите, с които да направят още по-видими обявите си.
CV
Eлена Каназирева работи в OLX България от 2016 г. Преди това е била търговец в магазин за планинска екипировка. В момента е акаунт мениджър на над 650 успешни бизнеса, които всекидневно позиционират своите обяви в най-популярната платформа за обяви у нас. Обича да кара сноуборд и колело, както и да прекарва време в планината.