Откриха антитяло, неутрализиращо всички щамове, включително Омикрон

https://www.24plovdiv.bg/novini/article/10458113 Откриха антитяло, неутрализиращо всички щамове, включително Омикрон Откриха антитяло, неутрализиращо всички щамове, включително Омикрон www.24plovdiv.bg
Новият вариант на коронавирус - Омикрон
Снимка: Пиксабей
Новият вариант на коронавирус - Омикрон Снимка: Пиксабей

Молекулярни биолози в Китай са открили антитялото 35B5, което може да се свърже с S-протеина на коронавируса и да неутрализира всички негови щамове, включително най-новият Омикрон. Първите резултати от експериментите с тези молекули бяха разкрити в статия в електронната библиотека bioRxiv, съобщава ТАСС.

„Изображенията, които получихме показаха, че молекулата 35B5 се свързва с тази част от S-протеина, която всъщност не се променя с развитието на SARS-CoV-2.

Това позволява тези данни да се използват не само за създаване на антитела, но и за разработване на универсална ваксина срещу всички щамове на коронавируса“, пишат учените.

Екип от китайски изследователи, ръководен от професор Ден Кай от университета „Сун Ят-сен“ в Гуанчжоу, Китай, е идентифицирал уникално антитяло в кръвна проба от преболедувал коронавируса китайски жител, което е еднакво ефективно при неутрализирането на всички разпространени щамове на SARS-CoV-2.

Тази молекула, наречена 35В5, е открита при мащабно проучване, насочено към изследване на голям брой кръвни проби на жители на Китай, страдали от тежък COVID-19. Учените изолират от тях култури от В-клетки, произвеждащи антитела, и наблюдават кои вирусни частици могат да атакуват.

Универсалното антитяло

Тези търсения помогнали на лекарите да идентифицират две молекули – 35B5 и 32C7, чиито дори малки концентрации активно неутрализират частиците на първата разновидност на SARS-CoV-2. Последвалите експерименти показват, че антитялото 35В5 е също толкова ефективно срещу щамовете Бета и Делта на коронавируса, докато силата на действието на втората молекула намалява драстично.

Учените са получили подобни резултати при експерименти с мишки, заразени с всички разпространени щамове на коронавируса.

Антитялото 35В5 предпазва всички гризачи от смърт и тежки белодробни увреждания, докато ефективността на втората молекула значително намалява в борбата с новите варианти на SARS-CoV-2.

Универсалният характер на действието на антитяло 35В5, както показват снимките от криоелектронния микроскоп, се дължи на факта, че тази молекула се свързва с частта от S-протеина на коронавируса, която почти не се променя при еволюцията на SARS-CoV-2. Структурата му е еднаква за всички разновидности на коронавируса, включително и за наскоро идентифицирания щам Омикрон.

Според професор Ден Кай и колегите му, същият този участък може да се използва като „мишена“ за създаване на универсални ваксини, способни да потискат всички съществуващи щамове на коронавируса, както и бъдещите разновидности на SARS-CoV-2, които могат да се появят през следващите месеци и години.

Други от Новини

Много от медиците в Лондон са се самоизолирали заради настъпването на Омикрон;

Близо 75 000 нови случая на ковид във Великобритания

Благой Тодев Снимка: фейсбук на биатлониста

След европейската титла Благой Тодев силен и в щафетата за световната купа

15 ранени и 70 арестувани на протестите в Брюксел

Кои са героите на нашето време - чуйте достойната българка Дафинка Димитрова (видео)

Опашката от желаещи да дарят кръв беше огромна

Майката на блъснатата Александра: Вашата обич и вяра ще я върнат към живота!

Бойци на "Ислямска държава" СНИМКА: Архив/Ройтерс

"Ислямска държава" пое отговорност за атентата в Херат

Още от Новини

Пловдивският затвор

Затворник от Пловдив осъди държавата, наричали го „симулант“ и „лигльо“ зад решетките

Компресорна станция за природен газ.

Да заменим газа с ток, може само ако Гърция ни дава газ, а ние на нея - ток

Добросъвестните водачи у нас са към 80% от всички и те биха могли да получат поощрение чрез по-евтина застраховка “Гражданска отговорност”.

СНИМКА: ВЕЛИСЛАВ НИКОЛОВ

Задължителната полица за колите поскъпна с 30 лева

Главната улица на Битоля
Снимка: Уикипедия

Пожар бушува в Битоля

Олаф Шолц
Снимки: Ройтерс

Германия иска "благоразумие" при санкции на Запада срещу Русия

Истинси бум имаше в покупките на жилища през изминалата година, очаква се той да продължи и през 2022 г.

Жилищата в България продължават да поскъпват