Секторът за луксозни стоки в Китай вероятно ще отчете двуцифрен ръст през 2022 г., след като пазарът почти се удвои през изминалите две години, показват скорошни прогнозни данни на консултантската компания Bain & Co, съобщава Радио Китай.
Приходите в сектора ще се увеличат допълнително благодарение на възможностите за закупуване на безмитни стоки, дигитализацията и завръщащите се в страната китайци поради свързаните с COVID-19 ограничения за международни пътувания, се посочва още в доклада на компанията.
Делът на Китай в пазара за луксозни стоки нарасна до 21% от световния през миналата година. Това проправи път за страната да се превърне в топ глобален пазар до 2025 г., независимо от бъдещите международни модели на пътуване, каза Бруно Ланес, съавтор и на доклада.
Индивидуалните разходи за луксозни стоки са се повишили с 36% през 2021 г. до близо 471 милиарда юана (74 млрд. долара), като някои марки са отчели 70% ръст на продажбите на годишна база.