Хората на средна възраст и възрастните в Китай са потребители, които до скоро предпочитаха да посещават физически магазини, когато пазаруват. С развитието на интернет и по-удобните начин за онлайн пазаруване обаче това се променя и на свой ред променя таргет групите на призводители и търговци.
Броят на клиентите в средна и напреднала възраст, които купуват онлайн, се е увеличил значително по време на последните масови промоции на 18 юни в сравнение с предишни години, съобщава Радио Китай.
Лю Лю е собственичка на онлайн магазин за дрехи и всеки ден от 10 часа сутринта се включва на живо, за да отговаря на въпроси и коментари от клиенти.
Според нея, възрастните хора имат по-високи изисквания за качеството на дрехите, и благодарение на HD тя им ги демонстрира така, че да видят и най-малките детайли.
За 18 юни магазинът на Лю Лю е пуснал нови 120 модела дрехи, а делът на клиентите на средна и по-възрастна възраст е надхвърлил 60 процента, има и много хора над 70 години.
Моделите в тази възрастова група също се превърнаха в популярна професия.
Лиен Сяоцин е един от най-хитовите модели сред възрастните потребители. Тя работи в индустрията за дрехите за възрастни хора повече от 12 години и е свидетел на промените в модните тенденции.
„Сега има повече стилове. Например, дрехите за майки са в спортен стил, използват се както памучни така и ленени материи. Освен това, за разлика за младите модели, ние винаги снимаме на места с по-домашна атмосфера“, обяснява Лиен.
„Потребителите, търсещи думи като „дрехи за майки“ или „дрехи за хора на средна възраст и възрастни“ по време на промоциите за 18 юни, се увеличиха с 90 процента“, казва Лиу Бинлин от една от най-популярните платформи за онлайн пазаруване в Китай T-mall.com.
Според проучвания, освен дрехи, възрастните потребители са все по-склонни да купуват мобилни телефони и друга техника, предмети за бита и дори храна. Освен предимствата от цената, спестеното време и усилия са другите фактори, които карат мнозина да пазаруват онлайн.