
На 26 декември 2022 г. Националната здравна комисия публикува план за премахване на някои и оптимизиране на други противоепидемични мерки, засягащ отварянето на страната и движението на хора, включително от и към чужбина, припомня "Радио Китай".
Хората, който пристигат в Китай, трябва да представят негативен резултат от PCR-тест, направен в рамките на 48 часа преди пътуването, и да попълнят здравна минтическа декларация. Същевременно се отменя изискването за получаване на „зелен“ код за влизане в страната от китайските дипломатически представителства, PCR-тестовете и централизираната карантина след влизане в страната.
Премахват се и ограниченията, свързани с броя пътници в самолетите и останалите рестрикции пред международните полети. Всички авиокомпании ще продължат с обичайните противоепидемични мерки, а пътниците трябва да носят маски по време на полет.
В скоро време ще бъдат оптимизирани също процесът и мерките за чуждите граждани, желаещи да дойдат в Китай за обучение, работа, бизнес и посещения на роднини, като се осигурят съответните визови улеснения. Постепено ще бъде възобновено влизането и излизането от Китай по суша и море. В съответствие с глобалната епидемична ситуация и способността за предоставянето на нормални услуги, ще бъде възобновен и изходящия туризъм за китайските граждани.
Много туристически обекти ще посрещнат първата сериозна партида посетители през 2023 г. след почти тригодишно прекъсване или ограничения. Повишеният интерес и търсенето на резервации за известни дестинации в Китай през туроператорски платформи показва, че пазарът започва да се възстановява. По данни на един от големите интернет сайтове за продажба на билети и туристически резервации Ctrip, делът на пътуванията в различни провинции в Китай по време на трите почивни дни за Нова година е близо 60% или с 34% повече в сравнение със същия период на 2022 г.
Ефектът на новите мерки върху туризма бързо започва да се усеща. Данните на Ctrip показват също, че в рамките на половин час след обявяването на мерките, търсенето на популярни чуждестранни дестинации в сайта им е нараснало 10 пъти в сравнение със същия период на миналата година, а интересът към самолетни билети и резервации на хотели в чужбина, включително Хонконг, Макао и Тайван, е достигнал тригодишен връх. В платформата на Ctrip десетте на най-търсени дестинации са Макао, Хонконг, Япония, Тайланд, Южна Корея, Съединените щати, Сингапур, Малайзия, Австралия и Великобритания. Същевременно, обемът на търсенето на продукти за изходящ и групов туризъм по време на Пролетния празник е нараснал шест пъти.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.