ТЕСТ: Умеете ли да се грижите за психичното си здраве?

https://www.24plovdiv.bg/ojivlenie/article/10301048 ТЕСТ: Умеете ли да се грижите за психичното си здраве? ТЕСТ: Умеете ли да се грижите за психичното си здраве? www.24plovdiv.bg
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

1. По време на ученическите или студентските си години случвало ли се е толкова да учите за някой изпит, че седмица или две да нямате време за хобито си или за любимо свое занимание?

а) Не, защото не забравям, че човек трябва да постави и себе си като приоритет. В този случай ще е по-концентриран и мотивиран.

в) Чак в такава степен не, но на моменти съм усещал/а колко труд полагам за нещо, което искам, че всичко останало остава на заден план.

в) Да, често се случва така. Когато си поставя някоя цел, понякога забравям всичко останало.

2. Отделяте ли поне малко време на ден, за да се концентрирате върху положителните аспекти от живота си?

а) Да, предпочитам да се фокусирам над положителните неща в живота. Понякога човек толкова много е зает с проблемите си, че не вижда колко хубави моменти може да му се случат в бъдеще.

б) Правя го от време на време, но не си го поставям като цел, която задължително да присъства във всекидневието ми.

в) Не, рядко ми остава време за подобно нещо, смятам, че е излишно и не води до никакъв реален резултат.

3. Смятате ли, че човек трябва да споделя емоциите си свободно, особено с най-близките си хора?

а) Да, според мен човек трябва да споделя и щастливите, и не толкова приятните си моменти, защото това действа добре на психиката.

б) Понякога не, защото другите се натоварват излишно. В някои случаи е по-добре човек да стисне зъби и да се справи някак сам с проблемите си.

в) Не, в повечето случаи нищо няма да постигне по подобен начин, даже е възможно да влоши нещата.

4. Имате ли сутрешни обичаи, които със сигурност спазвате, независимо колко бързате преди работа или университет?

а) Да, открил/а съм, че така денят винаги започва добре и дори да е доста натоварен, се зареждам с положително настроение.

б) Имам подобни ритуали, но не всеки ден имам достатъчно време за тях.

в) Не, предпочитам да се наспя.

5. Бихте ли казали, че сте състрадателни към околните?

а) Да, винаги, когато мога, помагам на другите и проявявам съпричастност към тях.

б) Зависи от настроението ми, понякога човек трябва по-скоро да се фокусира над себе си, а не върху другите.

в) Бих могъл/а да проявявам повече съпричастност към околните. Има моменти, когато по-скоро обвинявам, а не се опитвам да разбера отсрещния човек.

6. Склонни ли сте да участвате в благотворителни инициативи или сами подемате такива?

а) Да, често се включвам и в немалко моменти съм сред организаторите и главните инициатори. Когато помагаш на човек в нужда, самият ти започваш да се чувстваш по-добре.

б) От време на време, но основно участвам, много рядко съм сред организаторите.

в) По-ското само помагам, когато имам време или когато мой приятел или роднина има нужда.

7. Често ли си взимате малки почивки по време на уикенда, за да вършите нещо ново и по някакъв начин да се отървете от стреса на всекидневието?

а) Да, често си правя подобни кратки почивки, освен това съм склонен/а да опитвам нови неща.

б) Понякога го правя, но рядко, в определени моменти предпочитам уикенда просто да си остана вкъщи и да си почина.

в) За жалост, прекалено рядко ми остава време за подобно нещо.

8. Опитвате ли постоянно да надгражате уменията си?

а) Да, опитвам се, но не се фокусирам прекалено много в целите си. Правя неща, които са ми любими.

б) Не особено, засега съм доволен/а от това, което съм постигнал.

в) Да, винаги има някоя следваща цел, която да постигна.

РЕЗУЛТАТИ

Най-много отговори “а”

Вие определено умеете да се грижите за психичното си здраве. Притежавате доста полезни навици, които ви помагат за това. Едно от най-ценните ви качества е, че споделяте какво чувствате. Може да не ви звучи като нещо особено важно, но според американско проучване, направено миналата година, това може драстично да намали чувството на гняв, апатия или неудовлетвореност. Не на последно място умеете да поставяте правилно приоритетите си. Колкото и големи цели да си поставяте, не забравяте, че сте важни и самите вие и трябва да се грижите за себе си.

Най-много отговори “б”

Полагате грижи за психичното си здраве, но далеч не сте си поставили това за цел. Вероятно притежавате някои полезни навици, които са запазили менталната ви стабилност. Трябва да положите повече усилия в тази насока. Опитайте да отделяте повече време за себе си. Няма нищо лошо по-често от сега да забавяте всекидневните обороти. Това не означава, че поставяте живота си на пауза. Напротив, след това ще бъдете много по-мотивирани.

Най-много отговори “в”

Вие никак не се грижите за психичното си здраве. Във вашите приоритети поставяте грижата за себе си на последно място. Ще трябва доста да промените навиците си. Опитайте да споделяте повече с околните. Никой няма да знае как да ви помогне, ако не му кажете какво изпитвате. Старайте се да се държите по-добре с околните. Понякога направената от вас непоискана добрина може да ви донесе толкова много приятни усещания. А се постарайте да има повече такива. Винаги ще има работа и проблеми за решаване, но невинаги ще може да отидете да покарате ски например. Не на последно мясте опитайте да се фокусирате над позитивни неща.

Три малки промени, с които ще се чувствате по-щастливи

1. Научете се да казвате “не”

Едно от най-ценните неща, с които да подобрите психичното си здраве, е, като се научите да казвате “не”. Замислете се колко пъти сте поемали професионални задачи, за да докажете работната си етика, вместо да отделите малко време за себе си, или сте променяли плановете си в последният момент, за да свършите услуга на познат. По-полезно за вас е да откажете и да спрете да чувствате вина, защото сте поставили някакви лични граници.

2. Създайте вечерна рутина без социални мрежи и екрани

Липсата на сън може да се окаже много лоша за психичното здраве. Затова е хубаво да си създадете рутина, в която поне 30 минути преди да легнете, избягвате всякакво скролване в социалните мрежи и взирането в екрани и монитори. В това време може да медитирате, да си вземете вана или да направите лек стречинг.

3. Задавайте повече въпроси

Когато се почувствате зле, звъннете на някого и започнете да задавате много въпроси, свързани с неща, които знаете, че му носят положителни мисли. По този начин малко или много ще се заразите от неговото щастие.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Оживление

Заради операцията Сантана отмени концертите си в Лас Вегас
Снимка: Ройтерс

Карлос Сантана претърпя операция на сърцето

Антъни Шер
Снимка: Ройтерс

Почина актьорът Антъни Шер

Ед Шийрън и Елтън Джон представиха коледната си песен

Ед Шийран и Елтън Джон с коледна песен

Калин Николов, приятел на Борис Димовски и Радой Ралин, превръща римите в образи

Калин Николов, приятел на Борис Димовски и Радой Ралин, превръща римите в образи

Илиян Илиев.

Петият най-добър кларнетист в САЩ свири с Теодосий Спасов в Благоевград

Флориан Скала, бившият шеф на Би Ти Ви, става търговски директор в комуникационната компания Dentsu

Флориан Скала, бившият шеф на Би Ти Ви, става търговски директор в комуникационната компания Dentsu

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Оживление

Елтън Джон и Ед Шийрън записаха коледна
песен

Елтън Джон и Ед Шийрън записаха коледна песен

Честит рожден ден на Тони Щилянова!

Честит рожден ден на Тони Щилянова!

Честит рожден ден на Любо Илков!

Честит рожден ден на Любо Илков!

Алек Болдуин

Асистент-режисьор защити Болдуин

"Хайка за вълци" - трагична родова драма

"Хайка за вълци" - трагична родова драма

Били Айлиш

PETA обяви Били Айлиш за личност на годината

Последно от

Последно от

Най-важното