
Хората искат да пътуват. Подновихме договорите с международни и местни партньори, казва управителят на “Царевград Търнов”
- Г-н Йорданов, представихте Велико Търново на големите изложения в Букурещ, Белград, Берлин. Как се приема старата ни столица и ще има ли повече туристи?
- След тази двегодишна пауза заради ковид пандемията, инфлацията и войната, които рефлектираха върху туризма, се вижда, че
браншът се отърсва и има желанието да работи
Хората искат да пътуват. Подновихме договорите с международни и местни партньори.
“Царевград Търнов” работи с над 80 туроператора всяка година. Важното за тях е, че имаме нови продукти, които можем да покажем. Разширяването на мултимедийния център, който се обогатява с още два етажа, предизвиква голям интерес сред туроператорите.
Планирали сме и нова виртуална разходка, която ще помогне на туристи, които са трудноподвижни, или са за кратко, да опознаят Велико Търново.
От началото на сезона с VR очила (очила за виртуална реалност) ще могат да направят виртуална обиколка на града и по-важните туристически обекти от VIP площадката на спектакъла “Царевград Търнов - звук и светлина”. Също така да гледат и шоуто на Царевец през деня.
- Какви са целите ви за тази година?
- Основното е да продължим да поддържаме нивото на обслужване. Много е важно да представяме нашия град не само с културното наследство и историческите дадености, но и като преживяване.
Когато туристът дойде, трябва да опита хубава храна, да спи в добър хотел, да посети музей, да има нощен живот, да си направи селфи на фона на природния пейзаж - всички тези неща го карат да си създаде преживяването тук - в града.
Хората имат желание да пътуват, ще го правят, важното е ние как ще ги посрещнем, за да се върнат отново. Това е възловият момент, защото
след 2 г. на катаклизми нещата се промениха - намаля персоналът по заведенията
и хотелите. Услугите поскъпнаха, понижи се качеството на обслужването и продуктите, които се предлагат. Всички партньори са настроени позитивно към България и Търново. Градът ни остава целогодишна дестинация и затова всички трябва да дадем по нещо от себе си, за да постигнем добри резултати в туризма.
- Какъв сезон очаквате?
- Очертава се да е добър. Очакваме да подобрим резултатите от 2019 г., когато посрещнахме над 500 хил. гости. Туристите ще дойдат, а ние трябва да се представим добре.
- Какъв ще е фокусът на 18-ото издание на международното изложение “Културен туризъм”?
- Това е единственият формат, специализиран за културен туризъм. Тази година изместваме фокуса. Обръщаме се към кметовете да поканят техни местни производители да се представят на изложението.
Всяка дестинация в България има какво да покаже. Тези изложения са местата, където трябва да се презентират храни, местна бира, винарни. Ние също ще представим винения туризъм, защото това е един от новите интересни акценти.
Разполагаме с винен център. На изложенията в Букурещ и в София направихме мастър клас дегустация на регионалните вина. По този начин се увеличава добавената стойност на крайния туристически продукт.
Туризмът вече е преживяване, което трябва да представим в пълния му капацитет.
- Кога е борсата “Културен туризъм”?
- Ще се проведе от 20 до 23 април, като предварителната програма предвижда дискусии и срещи на бранша. Надяваме се да се случи и среща по линия B40 с кметовете на балкански столици, която подготвяме с Министерството на туризма.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.