5 начина да свалим кръвното без лекарства

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/10148312 5 начина да свалим кръвното без лекарства 5 начина да свалим кръвното без лекарства www.24plovdiv.bg
При съмнение за хипертония, кръвното трябва да се проследява често - дори на млади години. СНИМКИ: ДАК

Бонус е, че всички те са достъпни и без пари

Хипертонията - високо артериално налягане, е опасно състояние, което подценяваме. Първо, защото “не боли”, второ, защото почти всеки втори възрастен българин “вдига кръвно”, трето, защото пораженията не се появяват на мига като от удар от мълния, а с отложен старт, който при липса на внимание за предупредителните сигнали може да е направо инфаркт или инсулт.

Златното правило да се поддържа в нормални граници.

За хипертония

се смята

устойчивото

покачване на

кръвното над

140 на 90

Границата на целевите стойности обаче може да е малко по-висока за хората над 70 години.

Когато се установи хипертония, се дават лекарства за контрол на артериалното налягане. Терапията е за всеки божи ден и до края на живота. Пиенето на хапчетата “като вдигна кръвното” и пропускането в моменти, в които на човек му изглежда, че е в норма, е грешка.

Но за профилактика или за допълваща грижа има редица неща, които можем да направим за понижаване на кръвното по естествен начин и напълно безплатно.

1. Ходете,

танцувайте,

спортувайте

редовно

Всекидневното ходене пеш с умерено до бързо темпо или упражненията в широкия смисъл на понятието – фитнес, бягане, плуване, работа в градината, енергични домакински дейности, като краен резултат понижават кръвното налягане. Честите упражнения помагат на сърцето – то също е мускул, нали - да стане по-силно и благодарение на това по-ефективно да изпомпва кръвта, което намалява налягането в артериите. Седмично около 150 минути умерени упражнения, или 75 минути интензивно физическо натоварване могат да помогнат за понижаване на кръвното налягане и подобряване на здравето на най-важния мускул в тялото ни.

2. Тествайте

дали трябва

да намалите

солта

Българите прекаляваме, но това е валидно почти за целия свят. В голяма степен се дължи на преработените и готовите храни, в които има много готварска сол (натриев хлорид). Много проучвания свързват високия прием на сол с високо кръвно налягане и сърдечни инциденти, въпреки че по-нови изследвания излизат със заключения, че връзката между натрия и високото кръвно налягане не е толкова безспорна. Една от причините е, че индивидуалните реакции към солта са различни – около една трета от световното население проявяват резистентност към натрия. Около половината от хората с високо кръвно налягане обаче имат чувствителност към сол. Ако вече имате хипертония, може да намалите солта и да следите как реагирате. Ако има подобрение, си струва да ограничите преработените храни, а в домашната кухня да опитате овкусяване с повече подправки и минимум сол.

3. По-малко

алкохол

Спиртните напитки имат принос за всеки шести случай на хипертония. Въпреки че някои изследвания показват, че ниските до умерени количества алкохол могат да защитят сърцето, тези ползи могат да бъдат нулирани от съпътстващите съдоразширението други ефекти на алкохола. Ако пиете не повече от 1 чаша вино, или халба бира, или шотче канцентрат (за жените) или по 2 стандартни напитки от вид (за мъжете) и поне през един ден, вероятно не прекалявате. Но също си струва да проследите каква е индивидуалната ви артериална реакция.

4. Тренирайте

да изключвате

стреса

За сърдечносъдовата система стресът е нещо като да зареждаме колата със самолетно гориво. Не всеки стрес, краткотрайният не прави големи бели, ако не е смазващ, по-неблагоприятен е хроничният стрес. При него нормално понасяните за краткотрайния стрес учестен пулс и стеснени кръвоносни съдове се превръщат в постоянно състояние и вече имат увреждаща роля. Освен това постоянното напрежение, което дългият стрес подклажда, обикновено търси отдушник под формата на преяждане, алкохол, агресия или дори автоагресия. Това прави още по-важно да контролирате стреса. Доказано ефективни начини за отпускане на нервната система са приятната за вас музика и медитацията.

5. Ако имате

излишни

килограми -

отслабнете

Освобождаването само от 5% от наднорменото телесно тегло може значително да понижи високото кръвно налягане. Доказа го голямо проучване от 2016 г. и до сега никой не го е оборил.

Отслабването може да помогне на кръвоносните съдове да се справят по-успешно с разширяването и свиването, на което те непрекъснато са подложени. Това улеснява лявата камера на сърцето да изпомпва кръвта и облекчава като цяло мускула.

Кои храни и напитки по естествен безлекарствен начин понижават кръвното, четете в предстоящите страници “Сила за живот”.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Шефката на нюйоркската комисия по здравеопазване Лиона Баумгартнър държи ръката на Елвис Пресли, докато заместникът й д-р Харолд Фурст го ваксинира срещу детски паралич.

Слагат бустерна доза срещу детски паралич във Великобритания

Наводненията в Долината на смъртта, Калифорния, САЩ

Проучване: Изменението на климата прави имунната ни система по-слаба

Изводите за половите разлики за ефекта на слънцето върху апетита са подкрепени и с генетични изследвания.

Излагането на слънце повишава апетита на мъжете

Маймунската шарка вече е регистрирана на няколко континента, но вече има ваксина

В Испания започва ваксинация срещу маймунска шарка

Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба.

СНИМКA: ПИКСАБЕЙ

Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете

Учени съветват как да се справим със самотата

Как да се справим със самотата?

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Гавин Нюсъм

Губернаторът на Калифорния обяви извънредно положение заради маймунската шарка

Учени от БАН разработват инвитро системи за насочване на натрупването на целеви вторични метаболити в български лечебни растения. СНИМКА: АРХИВ

Инвитро култури от лечебно растение изследват учени от БАН

Корицата на “Кога и с какво да се храним. Как да намерим златната среда между гладуване и преяждане” от Андрей Беловешкин.

12 златни правила в маратона между гладуване и преяждане

Заради болести на мозъка като деменция понякога пациентите не усещат топлината или са безпомощни срещу нея.

Има как да спасим тялото от опасните жеги

Трикове как да се разхладим отвътре умно

Трикове как да се разхладим отвътре умно

Бананите, които са богати на калий, подобрят здравето на сърцето.

Бананите са полезни за сърцето, установиха лекари от Нидерландия

Последно от

Последно от

Най-важното