Хапването на гъби подобрява психичното здраве

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/10280605 Хапването на гъби подобрява психичното здраве Хапването на гъби подобрява психичното здраве www.24plovdiv.bg
Хапването на гъби подобрява психичното
здраве

Консумацията на гъби има положително въздействие върху психичното здраве на хората, сочат данни от американско проучване, цитирано от сайта "Нюз медикъл", цитирано от БТА.

Учени от медицинския колеж на Пенсилвания анализират данни за диетата и психичното здраве на повече от 24 хиляди американци от 2005 г. до 2016 г. Средната възраст на участниците в изследването е 45 години, като мнозинството от тях (66%) са белокожи.
Оказва се, че при хората, които консумират повече гъби, има по-малък риск от депресия.
Този растителен хранителен продукт съдържа ерготионеин - антиоксидант, който защитава от увреждане клетките и тъканите в човешкия организъм. Според проучванията той помага за предотвратяване на психични заболявания като шизофрения, биполярно разстройство и депресия.
Най-консумираният вид гъби са печурките, съдържащи калий, за който се смята, че намалява тревожността.
Други видове, сред които Лъвска глава, позната и като Игловиден корал (Hericium erinaceus), пък оказват положително въздействие за предотвратяване на нервнопсихични разстройства, включително депресия.
Учените установяват връзка между консумацията на гъби и по-ниските рискове от депресия, като отчитат социално-демографски фактори, заболявания, за които участниците съобщават, лечения и други причини, свързани с хранителния режим.
"Проучването допълва увеличаващия се списък на ползи за здравето от консумацията на гъби," казва Джошуа Мускат от университета на Пенсилвания.
Експертите правят и втори анализ, за да видят дали рискът от депресия може да бъде намален чрез замяна на порция червено или преработено месо с гъби в ежедневното меню. Оказва се, че подобно решение не намалява вероятността да се развие депресия.
Данните от проучването са публикувани в специализираното издание "Джърнъл ъв афектив дисордърс".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Здраве

Направете соли за вана с морска сол, кафява захар и етерично масло

Направете соли за вана с морска сол, кафява захар и етерично масло

Домакинската работа – терапия за тялото и душата

Домакинската работа – терапия за тялото и душата

СНИМКА: PIXABAY

Ако солта ви вдига кръвното – заменете я с 10 подправки, за да го свалите

Заспивайте между 22 и 23 ч – това пази от инфаркт и инсулт

Заспивайте между 22 и 23 ч – това пази от инфаркт и инсулт

Зеленчуците, които ни правят по-здрави на прага на зимата

Зеленчуците, които ни правят по-здрави на прага на зимата

Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве

Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Здраве

Цел номер 1: лекувай захарния диабет още преди да е започнал

Цел номер 1: лекувай захарния диабет още преди да е започнал

При стрес в офиса е важно да се отпуснете, да намалите количеството на извършваните действия и да забавите дишането.

Как да преживеем вторник – най-стресиращия ден

Хомо рационалис е мит - защо ни е толкова трудно да живеем здравословно

Хомо рационалис е мит - защо ни е толкова трудно да живеем здравословно

Миранда Маккеън (19) играе младата Джоузи Пай в сериала на Netflix „Ан с Е“
Снимка: Инстаграм

19-годишна звезда от "Нетфликс" ампутира и двете си гърди, замрази яйцеклетки

Добри източници на цинк са месото, мидите, хлябът, мюслите, сирената и други млечни храни, соевите продукти, бобът, ядките.

Учени: Цинкът ускорява лечението от простуда и кашлица

Как да спрем косопада след COVID

Как да спрем косопада след COVID

Последно от

Последно от

Най-важното