Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/10404939 Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве www.24plovdiv.bg
Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве

Упражнението носи много ползи, както и ходенето по въображаема греда

Изследванията показват, че способността на хората да стоят на един крак е индикатор за здравето и че практикуването на упражнението може да увеличи продължителността на живота.

Възможността да стоим на един крак е свързана с повишени нива на физическа активност и намален риск от падания - един подценяван рисков фактор в по-късната възраст. Всяка година медицинските регистри отчитат глобално над 37 милиона падания. И това е статистика само за травми, достатъчно тежки, за да изискват лекарска помощ. Когато паданията са придружени със счупвания в тазобедрената става или в областта на бедрената шийка, често са и фатални.

Невъзможността за балансиране на един крак за поне 20 секунди е свързана при иначе здрави хора с повишен риск от увреждане на малките кръвоносни съдове в мозъка и намалени способности за концентрация, бърза мисъл и логическо ориентиране.

Според проучванията е по-малко вероятно да можете да стоите на един крак без поклащане, ако имате медицински състояния като болест на Паркинсон, инсулт, лошо мозъчно оросяване или деменция, включително най-злокобната форма болест на Алцхаймер.

Бременността, менопаузата, неврологични и други заболявания, както и пенсионирането също могат да намалят способност да останем изправени, най-вече поради начина, по който те влияят върху способността и мотивацията ни да участваме в редовна физическа активност.

Седенето и лежането, докато сме будни, е свързано с по-ниска мускулна сила и риск от падания, понякога независимо от количеството физическа активност с умерена или енергична интензивност в част от денонощието.

Хората, които седят продължително време, са по-склонни да развият диабет тип 2, затлъстяване и да натрупат особено опасните коремни мазнини.

Времето, в което хората могат да стоят на един крак, се променя за мъжете и жените на различна възраст. Затрудението да се достигнат целевите времена за конкретна възрастова група може да подскаже здравословните проблеми.

Когато стоим прави, човешкото тяло по своята същност е нестабилно. Чрез стъпалата имаме много малка опорна площ в сравнение с ръста и обема на тялото. Когато сме в добро здраве, разчитаме на нашата централна и периферна нервна система, за да интегрирт цялата информация, идваща от нашите сетива за баланс. След това ангажираме правилните мускули в точното време, за да направим необходимите корекции в стойката си, за да останем изправени.

Колкото по-активни сме физически, толкова по-вероятно е да имаме добър баланс и разбира се, повече произтичащи от това здравни, психологически и социални ползи. Можете да подобрите способността си да стоите на един крак на всяка възраст и да подобрите баланса си. Упражнението е много по-предизвикателно, ако затворите очи, докато го правите. Това помага за дългосрочното ни равновесие и намалява риска от падане, но до укрепване задължително се вземат всички мерки за безопасност.

Друго лесно, но много ефективно упражнение за баланс е ходене стъпка по стъпка върху въображаема тясна греда на пода вкъщи или редичка от плочките върху тротоар. Целта е да се изминава определено разстояние - стъпка по стъпка с последователно поставяне на едното стъпало пред другото. Алтернативен начин да се опише упражнението, е петата на единия крак да опира пръстите на другия.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Направете соли за вана с морска сол, кафява захар и етерично масло

Направете соли за вана с морска сол, кафява захар и етерично масло

Домакинската работа – терапия за тялото и душата

Домакинската работа – терапия за тялото и душата

СНИМКА: PIXABAY

Ако солта ви вдига кръвното – заменете я с 10 подправки, за да го свалите

Заспивайте между 22 и 23 ч – това пази от инфаркт и инсулт

Заспивайте между 22 и 23 ч – това пази от инфаркт и инсулт

Зеленчуците, които ни правят по-здрави на прага на зимата

Зеленчуците, които ни правят по-здрави на прага на зимата

Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве

Защо стоенето на един крак е знак за добро здраве

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Цел номер 1: лекувай захарния диабет още преди да е започнал

Цел номер 1: лекувай захарния диабет още преди да е започнал

При стрес в офиса е важно да се отпуснете, да намалите количеството на извършваните действия и да забавите дишането.

Как да преживеем вторник – най-стресиращия ден

Хомо рационалис е мит - защо ни е толкова трудно да живеем здравословно

Хомо рационалис е мит - защо ни е толкова трудно да живеем здравословно

Миранда Маккеън (19) играе младата Джоузи Пай в сериала на Netflix „Ан с Е“
Снимка: Инстаграм

19-годишна звезда от "Нетфликс" ампутира и двете си гърди, замрази яйцеклетки

Добри източници на цинк са месото, мидите, хлябът, мюслите, сирената и други млечни храни, соевите продукти, бобът, ядките.

Учени: Цинкът ускорява лечението от простуда и кашлица

Как да спрем косопада след COVID

Как да спрем косопада след COVID

Последно от

Последно от

Най-важното