Храните, които помагат на имунната защита от вируси

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/11394351 Храните, които помагат на имунната защита от вируси Храните, които помагат на имунната защита от вируси www.24plovdiv.bg
Храните, които помагат на имунната защита от вируси

Почти всички са прости и достъпни

Защо някои хора с положителен тест за коронавируса нямат никакви симптоми и в крайна сметка не се разболяват?

Въпросът занимава учените от самото начало на пандемията без особен резултат.

По различни пътища хипотезите винаги в крайна сметка стигат до имунната система. При безсимптомните щастливци

имунната

система е

достатъчно

силна да попречи

на вируса

да се множи,

и недостатъчно силна да предизвика мощна цитокинова буря - свръхреакция срещу патогена с пагубен ефект върху организма.

Обясненията за адекватната реакция се търсят в различни сложни имунологични механизми, които човек не може да контролира. Но според лекари и учени, склонни към интегриране на всички работещи методи в името на успеха, има много наглед прости неща, които човек може да направи в подкрепа на правилната работа на имунната си система. Такава разработка със съвети за укрепване на вродената имунна система за борба с вирусите с фокус върху COVID-19 публикува платформата “Байомедикъл сайънс”. Авторите са обединили работещите предложения от десетки отделни проучвания.

Основен източник за по-голямата част от използваните препратки е онлайн библиотеката на Университета на Нотингам, Великобритания.

Анализът е фокусиран върху имунологичната защита от заразяване и за

подтикване

на вродения

имунен отговор

за борба с коронавирусната инфекция, тъй като няма нито 100 процента същинско лечение на COVID, нито напълно успешна ваксина. Решението зависи от два основни фактора: превенция и правилно работещ имунитет.

Според проучвания асимптоматичните хора с COVID се отличават със значително повишени нива на T- и В- лимфоцити (важни за адаптивния имунитет), както и по-високи нива на клетки на вродения имунитет в сравнение със симптоматичните.

Въпреки различните концепции как точно се случва това, има

препокриване

в мнението за

влиянието на

начина на живот

Без да е вълшебно средство, помага.

Естествената подкрепа за вродената имунна система включва консумация на здравословна имуноукрепваща храна, витамини и минерали; пиене на достатъчно количество вода; избягване на алкохол; осигуряване на достатъчно сън; намаляване на стреса; упражнения; избягване на тютюнопушенето (уточнено в публикацията като спорно по отношение на COVID поради противоречивите данни от публикации); положителни емоции и оптимизъм; дори слушане на музика. Ако се следват усърдно, тези съвети ще работят като здрав защитен щит срещу COVID и други вируси, както очевидно се случва при безсимптомните хора с корона, смятат авторите на проучването.

Списъкът в публикацията изрежда препратки към проучвания за изненадващо семпли и достъпни в цял свят храни и отделни хранителни вещества.

Сред тях са: чесън, лук, цитрусови плодове, броколи, спанак, червени чушки, моркови, джинджифил, сурови бадеми, но и останалите ядки, куркума, пилешка супа, зелен и черен чай, мед, кисело мляко, риба, авокадо, витамин А, витамин С, витамин D, витамин Е, цинк.

Според публикацията ролята на всяка от имуноподкрепящите храни е от съществено значение за защита срещу патогени (главно вируси) чрез активиране на лимфоцити (както В-, така и Т- клетки), което работи като естествено антивирусно средство и има анти-COVID роля.

Храните от списъка активират Т- цитотоксичните клетки, което е ключов фактор за ликвидирането на вируси в допълнение към неутрализиращите антитела (имуноглобулини - IgM и IgG). И за това особено важна е водата.

Тя участва в състава на всички клетки на тялото, включително имунните. Нейният дефицит -

дехидратацията отнема

от силата на имунните клетки,

особено на левкоцитите.

При заразяване и боледуване трябва да се пие много вода (2-3 до 4 литра на ден), за предпочитане на кратки интервали - не повече от час, за да се избегне вътреклетъчната дехидратация.

Очаквайте: Какво още помага за по-добро състояние на имунната система в отпора срещу вируси. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Галенето поражда емоционална наслада.

Защо прегръдките и ласките успокояват (Обзор)

снимка pixabay

Учени: Червените боровинки могат да подобрят паметта и да пазят от деменция

Трудните въпроси между партньорите най-добре се решават след закуска.

Как да сверим часовниците с половинката си

СНИМКА: Pixabay

Порното влияе добре на жените и зле на мъжете

Пътешествайте без компания след раздяла с партньора.

Как да превърнем самотата в удоволствие

Махането на стреса забързва с 29% зачеването

Махането на стреса забързва с 29% зачеването

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Аеробиката поддържа тялото във форма.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

При остеопороза не се тъпчете с лекарства, а поне 20 мин 3 пъти седмично правете упражнения. Дори да боли

Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика

Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика

Говори! Ако в брака единият крие гнева си, умира по-рано

Говори! Ако в брака единият крие гнева си, умира по-рано

Ходи бързо, яж риба и спри да пушиш - за 20 дни ще вдигнеш добрия холестерол

Ходи бързо, яж риба и спри да пушиш - за 20 дни ще вдигнеш добрия холестерол

След топъл душ се облейте 30 секунди с хладка вода и се старайте да дишате спокойно, независимо че рязката смяна на температурата може да стресира организма.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

При паника - бягай на място, дишай дълбоко, вземи студен душ

Храните, които помагат на имунната защита от вируси

Храните, които помагат на имунната защита от вируси

Последно от

Последно от

Най-важното