Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/11468866 Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика www.24plovdiv.bg
Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика

В комбинация със спорт за удоволствие си вдигате защитата от вируси

Ако се следват усърдно, научно потвърдени съвети ще работят като здрав защитен щит срещу COVID и други вируси, както очевидно се случва при безсимптомно боледуващите с адекватен вроден имунитет, смятат авторите на проучване в “Байомедикъл сайънс”. Според тях естествената подкрепа за вродената имунна система включва консумация на здравословна имуноукрепваща храна, витамини и минерали; пиене на достатъчно количество вода; избягване на алкохол; осигуряване на достатъчно сън; намаляване на стреса; упражнения; избягване на тютюнопушенето (уточнено в публикацията като спорно по отношение на COVID поради противоречивите данни от публикации); положителни емоции и оптимизъм; дори слушане на музика. Публикацията изрежда препратки към проучвания за изненадващо семпли и достъпни в цял свят храни и отделни хранителни вещества. Сред тях са: чесън, лук, цитрусови плодове, броколи, спанак, червени чушки, моркови, джинджифил, сурови бадеми, но и останалите ядки, куркума, пилешка супа, зелен и черен чай, мед, кисело мляко, риба, авокадо, витамин А, витамин С, витамин D, витамин Е, цинк.

Експертите препоръчват и поне 2 л вода на ден, ако човек кара вирусна инфекция без симптоми или с нейните типични изяви.

За подкрепа на имунитета към всичко това добавете поне 7-8 часа сън и

време за лягане преди 23 часа

Недостигът на сън причинява отслабване на имунитета. Пълноценната нощна почивка подобрява работата на Т-лимфоцитите. Този клас имунни клетки играят основна роля в борбата с вътреклетъчни патогени като вируси, бактерии и с мутиралите клетки, които имат потенциал да се превърнат в ракови. В допълнение адекватният сън намалява освобождаването на свързаните със стреса хормони епинефрин и норепинефрин. Така се подобрява цялостното функциониране на имунната система - не се ангажира ресурс за потушаване на стреса. Освен това късното заспиване намалява нивата на хормона на съня мелатонин, който играе решаваща роля за повишаване на ефективността на имунитета.

Избягването на злоупотреба със спиртни напитки също оказва подкрепа. 

Алкохолът  унищожава или най-малкото осакатява имунните клетки

Установено е, че вдига риска за пневмония и за потенциално смъртоносния остър респираторен дистрес синдром при COVID. Освен това алкохолът е фактор за цироза на черния дроб и за поне 7 вида рак. Хирурзите смятат за аксиома факта, че слабостта към алкохола повишава риска от инфекции след операция, забавя лечението на усложнения и зарастването на раните.

Подценявана, но според някои основна причина за добрата работа на имунитета е намаляване на нивото на стреса. Няма се предвид краткотрайното напрежение, а продължителният психологически натиск, свързан с очакванията ни за живота и невъзможността да го имаме. Под тази форма

стресът създава възпалителни клетъчни цитокини

- нискодозови, но коварни поради натрупването във времето на метаболитни вещества, секретирани от белите кръвни клетки. В крайна сметка се затруднява имунният отговор срещу реалните агресори - вируси, бактерии, гъбички, и за унищожаване на дефектните клетки, които може да се изродят в рак.

Редовните, но умерени физически упражнения са имунен щит, бруталните му вредят

Умерената двигателна активност ускорява пулса и кръвообращението. По тази начин - и възможността имунните бели кръвни клетки по-бързо да достигат за борба в местата, атакувани от болестотворни микроорганизми.

От друга страна, е установено, че прекомерните тренировки(особено културизмът) могат да доведат до имунен стрес.

Слушането на хармонична музика е доказан бустер за имунната система. Има десетки публикации за ролята на музиката за психоневроимунологичния статус. Обяснението е, че

харесваните мелодии активират лимфоцитите

(както В-, така и Т- клетките) и увеличава имуноглобулините.

Изследване, проведено върху хора с депресия, тревожност и други разстройства на настроението, установява, че музиката ги облекчава и така поддържа във форма боеспособността на имунните клетки. Друго проучване показва, че музика в часовете след операция нмалява нивата на стрес хормона кортизол и така значително подобрява имунологичния отговор на операцията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Галенето поражда емоционална наслада.

Защо прегръдките и ласките успокояват (Обзор)

снимка pixabay

Учени: Червените боровинки могат да подобрят паметта и да пазят от деменция

Трудните въпроси между партньорите най-добре се решават след закуска.

Как да сверим часовниците с половинката си

СНИМКА: Pixabay

Порното влияе добре на жените и зле на мъжете

Пътешествайте без компания след раздяла с партньора.

Как да превърнем самотата в удоволствие

Махането на стреса забързва с 29% зачеването

Махането на стреса забързва с 29% зачеването

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Аеробиката поддържа тялото във форма.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

При остеопороза не се тъпчете с лекарства, а поне 20 мин 3 пъти седмично правете упражнения. Дори да боли

Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика

Събудете имунитета със 7-8 ч сън, подмажете му се с подходящи храни и музика

Говори! Ако в брака единият крие гнева си, умира по-рано

Говори! Ако в брака единият крие гнева си, умира по-рано

Ходи бързо, яж риба и спри да пушиш - за 20 дни ще вдигнеш добрия холестерол

Ходи бързо, яж риба и спри да пушиш - за 20 дни ще вдигнеш добрия холестерол

След топъл душ се облейте 30 секунди с хладка вода и се старайте да дишате спокойно, независимо че рязката смяна на температурата може да стресира организма.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

При паника - бягай на място, дишай дълбоко, вземи студен душ

Храните, които помагат на имунната защита от вируси

Храните, които помагат на имунната защита от вируси

Последно от

Последно от

Най-важното