Махането на стреса забързва с 29% зачеването

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/11574658 Махането на стреса забързва с 29% зачеването Махането на стреса забързва с 29% зачеването www.24plovdiv.bg
Махането на стреса забързва с 29% зачеването

Увеличете шанса с туризъм, диета, хоби

Хиляди двойки са готови да следват и най-съмнителните съвети, за да се сдобият с бебе. Репродуктивни проблеми имат 15-20% процента. Причините за фалстарт може да са много, но има една, с отстраняването на която задължително трябва да се започне, преди да предприемат медицинска намеса.

Няколко скорошни проучвания откриват връзки между нивата на ежедневен стрес при жените и намалените шансове за бременност. Например на жените, чиято слюнка е имала високи нива на алфа-амилаза - ензим, който показва надпрагов стрес, им е трябвало с 29% повече време, за да заченат.

Други изследвания установяват, че и увеличените нива на хормона кортизол, също маркер за стрес, нарушават сигнализацията между мозъка и яйчниците, която влияе върху овулацията.

Отделно стресът в ранния период на бременността може да добавя риск за спонтанен аборт.

Изглежда,

тяло притежава

интелигентност и

в периоди на дълъг

стрес пречи на

забременяването

Отделно напрежението от усещането за психологически свръхнатиск може да провокира по-нездравословен живот. Според множество научни изследвания за влиянието на ежедневните навици на жените – а и мъжете – в хроничен стрес, те са склонни да реагират с привидно разтоварване чрез повече цигари и алкохол, злоупотреба с енергийни напитки, преяждане за утеха и ограничаване на физическата активност. Всеки един от тези фактори и още повече комбинацията им има негативен ефект върху плодовитостта.

Разбира се, всички сме подложени на стрес в някакви моменти и това е добре – амбицира ни, форсира всички процеси в тялото и ума, за да се справим с предизвикателството. Когато обаче е многократно надхвърлена възможността да понесем екстремен удар от загуба на скъп човек или жизнена позиция, или стресът се превърне в начин на живот за дълги периоди от време, монетата се обръща.

Хроничният стрес отнема цялата ни енергия и влошава работата на всички органи и системи. Обърква и ритмичността на овулацията, показва практиката на лекари от целия свят. В същото време неуспешните опити за бебе вкарват двойките в порочен кръг: опит – провал – стрес. Според американско проучване стресът от неуспеха влошава качеството на живот подобно на дигностициране с рак или автоимунно заболяване.

Като първа стъпка в репродуктивните усилия специалистите препоръчват контрола върху стреса. Кой ще бъде най-успешният метод, зависи от конкретния случай, но възможностите са много.

Универсално

средство срещу

умствената преса

е да ѝ се отговори

с равно по сила

физическо усилие

Спортът, туризмът, дори работа в градината намаляват стреса и така косвено повишаван шанса за постигане на мечтата. Особеност е, че е важна мярката. Умереното физическо натоварване по около 1 час на ден работи за бебе, но прекомерно интензивен спорт и натоварване по-скоро възпрепятстват забременяването.

Другите препоръки са да се блокира емоционалното хранене – склонността да се яде за емоционален комфорт. Наднорменото тегло особено от мазнини превръща мастната тъкан в допълнителен хормонален орган, който обърква хормоналния баланс и прави по-трудно забременяването и износването на плода. Според най-плашещите данни затлъстяването утроява репродуктивните проблеми.

Третият житейски фактор, който подобрява шансовете за бебе, е

здравословната

диета, която

ограничава

сладкишите и

преработените храни

Препоръчват се прости пълнозърнести зърнени и бобови храни; богатите на омега-3 мастни киселини ядки, семена, риба; сурови плодове и зеленчуци; соя и други храни с естрогеноподобни вещества. Като цяло добър хранителен пътеводител към целта е средиземноморската диета.

А как психологически да надмогнете стреса си - с духовни практики, тренинги за спокойствие на душата, групи за подкрепа, хоби, си знаете най-добре вие самите.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Липсата на трудова дейност и движение увеличава риска от деменция.

Разходките и срещите с приятели пазят от деменция

Източник: Unsplash

Как да се научим да си прекарваме добре в собствената ни компания?

Шефката на нюйоркската комисия по здравеопазване Лиона Баумгартнър държи ръката на Елвис Пресли, докато заместникът й д-р Харолд Фурст го ваксинира срещу детски паралич.

Слагат бустерна доза срещу детски паралич във Великобритания

Наводненията в Долината на смъртта, Калифорния, САЩ

Проучване: Изменението на климата прави имунната ни система по-слаба

Маймунската шарка вече е регистрирана на няколко континента, но вече има ваксина

В Испания започва ваксинация срещу маймунска шарка

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба.

СНИМКA: ПИКСАБЕЙ

Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Учени съветват как да се справим със самотата

Как да се справим със самотата?

Гавин Нюсъм

Губернаторът на Калифорния обяви извънредно положение заради маймунската шарка

Учени от БАН разработват инвитро системи за насочване на натрупването на целеви вторични метаболити в български лечебни растения. СНИМКА: АРХИВ

Инвитро култури от лечебно растение изследват учени от БАН

Корицата на “Кога и с какво да се храним. Как да намерим златната среда между гладуване и преяждане” от Андрей Беловешкин.

12 златни правила в маратона между гладуване и преяждане

Последно от

Последно от

Най-важното