Три суперпродукта - незаменими за здраво сърце

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/11786327 Три суперпродукта - незаменими за здраво сърце Три суперпродукта - незаменими за здраво сърце www.24plovdiv.bg
Хората, които консумират пипер чили, имат по-еластични кръвоносни съдове.
Хората, които консумират пипер чили, имат по-еластични кръвоносни съдове. СНИМКА: Пиксабей

Омега-3 мастните киселини регулират нивата на холестерола

Три суперпродукта са незаменими за сърдечното здраве - магданоз, червен пипер и скумрия. Това обявиха руският кардиолог Елена Малишева и колегата ѝ Герман Ганделман по Първи канал на московската телевизия.

“Сърцето е мускул, чиито удари се

контролират от електрически нервни импулси

То работи цял живот, без да спира, така че трябва постоянно да получава необходимите му вещества”, обяснява д-р Малишева.

Един от елементите, без които сърцето не може да функционира, е калият, допълва Ганделман. Дефицитът на този елемент води до аритмии. Достатъчно количество от него се съдържа в магданоза. 50-60 грама от подправката доставят нужната дневна доза. Могат да се приемат и на сок.

Вторият продукт - чудо за сърцето, е лютият червен пипер.

“Доказано е,  че хората, които консумират пипер чили, имат по-еластични кръвоносни съдове, които се разширяват добре, защото той

увеличава производството на азотен оксид,

който спада с възрастта, и засилва циркулацията на кръвта в тялото”, обяснява кардиологът. Продуктът е обявен за уникален заради способността му да подобрява работата на сърцето и да понижава кръвното налягане.

Малишева добавя, че за здрава сърдечносъдова система е достатъчно да се консумират пет грама люта чушка на ден.

“Да поговорим и за рибата, която ние, кардиолозите, много обичаме -  за скумрията. В нея се съдържат ненаситени мастни киселини омега-3, които бранят човешкия организъм от развитие на атеросклероза. Според специалистите по 50 грама от тази риба всеки ден доставят на сърцето тези вещества.

Други специалисти поставят в същата категория и семената от чия -  суперхрана с една от най-големите концентрации на омега-3 мастни киселини. Тя е изключително полезна за сърцето, защото омега-3 регулират нивата на холестерола, като понижават триглицеридите в кръвта, а също така намаляват риска от аритмия.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Липсата на трудова дейност и движение увеличава риска от деменция.

Разходките и срещите с приятели пазят от деменция

Източник: Unsplash

Как да се научим да си прекарваме добре в собствената ни компания?

Шефката на нюйоркската комисия по здравеопазване Лиона Баумгартнър държи ръката на Елвис Пресли, докато заместникът й д-р Харолд Фурст го ваксинира срещу детски паралич.

Слагат бустерна доза срещу детски паралич във Великобритания

Наводненията в Долината на смъртта, Калифорния, САЩ

Проучване: Изменението на климата прави имунната ни система по-слаба

Маймунската шарка вече е регистрирана на няколко континента, но вече има ваксина

В Испания започва ваксинация срещу маймунска шарка

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба.

СНИМКA: ПИКСАБЕЙ

Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Учени съветват как да се справим със самотата

Как да се справим със самотата?

Гавин Нюсъм

Губернаторът на Калифорния обяви извънредно положение заради маймунската шарка

Учени от БАН разработват инвитро системи за насочване на натрупването на целеви вторични метаболити в български лечебни растения. СНИМКА: АРХИВ

Инвитро култури от лечебно растение изследват учени от БАН

Корицата на “Кога и с какво да се храним. Как да намерим златната среда между гладуване и преяждане” от Андрей Беловешкин.

12 златни правила в маратона между гладуване и преяждане

Последно от

Последно от

Най-важното