12 навика и храни, които удължават младостта

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/11841571 12 навика и храни, които удължават младостта 12 навика и храни, които удължават младостта www.24plovdiv.bg
Използването на слънцезащитен крем предпазва кожата от стареене. СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Задължителните правила са:

Cрещу старостта няма вълшебно хапче, но без съмнение някои хора изглеждат много по млади от годините си, а други са преждевременно състарени.

Сайтът за здравословен живот Eat This, Not That! разкрива 12 забавящи този процес правила, навици и ритуали, които запазват свежия,  здрав вид и младежкото излъчване. Сред тях са предпазването на кожата от вредното влияние на слънцето, отказът от кафе и сол, поддържането на водния баланс в организма.

Стов Руби, основател на клиниката Kaizen Progressive Health в Скотсдейл, Аризона, препоръчва на онези, които искат да отложат старостта, като начало да се откажат от кафето и

да го заменят със зелен чай

По думите му тонизиращата кафява напитка има и обратна страна – злоупотребата с нея уврежда кожата, обезводнява тялото и нарушава съня, жизненоважен за ведрия и отпочинал външен вид.

Зеленият чай е богат на антиоксиданти и ферменти, които предотвратяват разрушаването на колагена и еластина в кожата, а също така я защитават от въздействието на ултравиолетовите лъчи.

Експертите препоръчват да се ограничи консумацията на сол и захар. Употребата на захар отключва процес, наречен гликация - основна причина за стареенето на кожата и истински убиец на красотата. Синдромът се причинява от химическа реакция между захари и протеини и се проявява върху кожата под формата на така наречени “захарни” бръчки. От него епидермисът губи еластичност, понижава се ефективността на колагена и други белтъци, поддържащи младостта на лицето.

Твърде голямо количество сол също може да бъде вредно, тъй като води до дехидратация на клетките и

кожата потъмнява и повяхва,

обяснява д-р Руби. Но солта не бива да се елиминира напълно, тъй като електролитите в нея имат жизненоважни функции за нервната и сърдечносъдовата система. Препоръката на СЗО е дневният прием на сол да не надхвърля 5 грама.

И редовното овлажняване на кожата забавя стареенето, казва треньорът и кинезитерапевт Кент Пробст. Той съветва всеки ден да се полага овлажняващ крем за лице и тяло, който стимулира регенерацията на колагена. Добре е да се подбере средство, в чийто състав има ретиноиди (производни на витамин А), витамин C, хидрокиселини, коензим Q10, пептиди, екстракти от чай и гроздови семки, ниацинамид. Кремът трябва да се нанася сутрин и вечер.

Задължително за съхраняване на кожата и младежки вид е ползването на слънцезащитен крем с фактор от 30 нагоре. Всички изследвания потвърждават, че фотостареенето в 80% от случаите е причината за ранното увяхване на кожата. Неслучайно нашите прабаби са се пазели от слънцето с чадърчета, шапки и воалетки и са се

мажели със сметана,

за да отстранят пораженията от него.

Правилното хранене, водният баланс на тялото, медитацията, редовните масажи на лицето, отказът от цигари и намаляването на алкохола също се отразяват положително.

Добавете към тях маски, кремове и серуми с витамин C. Той е мощен антиоксидант, бори се със свободните радикали и въздействието на слънчевите лъчи. Стимулира изработката на колаген – белтък, който подобрява кожната структура и възвръща еластичността.

Препаратите с този витамин помагат за предотвратяване на бръчки и стягат кожата, обяснява дерматоложката проф. Лилиана Рамирес Гарсия.

Храната също може да се подбере в полза на подмладяването – специалистите препоръчват мая, агнешко и телешко месо.

Витамин В2, известен като рибофлавин, е страхотен борец срещу стареенето, а той се съдържа в голямо количество в маята.

За младост са необходими 30 грама мая дневно,

но да се консумират разредени в топла вода. Учените развенчаха митовете, че дрождите са вредни. Те са лесно смилаеми, противно на общоприетото схващане, че ферментират в стомаха. Всъщност снабдяват организма с протеин и витамин В2.

Агнешкото месо също е сред суперхраните, доставчици на В2. А само 50 грама говеждо месо осигуряват нужната доза рибофлавин.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Щастието е бягаща пътечка - кога да натиснем спирачката, за да сме здрави

Щастието е бягаща пътечка - кога да натиснем спирачката, за да сме здрави

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Липсата на трудова дейност и движение увеличава риска от деменция.

Разходките и срещите с приятели пазят от деменция

Източник: Unsplash

Как да се научим да си прекарваме добре в собствената ни компания?

Шефката на нюйоркската комисия по здравеопазване Лиона Баумгартнър държи ръката на Елвис Пресли, докато заместникът й д-р Харолд Фурст го ваксинира срещу детски паралич.

Слагат бустерна доза срещу детски паралич във Великобритания

Изводите за половите разлики за ефекта на слънцето върху апетита са подкрепени и с генетични изследвания.

Излагането на слънце повишава апетита на мъжете

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Маймунската шарка вече е регистрирана на няколко континента, но вече има ваксина

В Испания започва ваксинация срещу маймунска шарка

Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба.

СНИМКA: ПИКСАБЕЙ

Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Учени съветват как да се справим със самотата

Как да се справим със самотата?

Гавин Нюсъм

Губернаторът на Калифорния обяви извънредно положение заради маймунската шарка

Учени от БАН разработват инвитро системи за насочване на натрупването на целеви вторични метаболити в български лечебни растения. СНИМКА: АРХИВ

Инвитро култури от лечебно растение изследват учени от БАН

Последно от

Последно от

Най-важното