Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/12159077 Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете www.24plovdiv.bg
Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба.

СНИМКA: ПИКСАБЕЙ
Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба. СНИМКA: ПИКСАБЕЙ

При работа на бюро ставайте и се разхождайте често. Добре е да сте изправени на крака 2 часа от деня

Главните причини за мъчителни болки в гърба са неправилната стойка и липсата на движение. Предупреждението е на физиотерапевтите Сами Марго и Натаниел Мелендес и хирурга Нийл Ананд. В интервю за в. “Сън” те сочат ежедневни навици, които тихомълком поразяват опорно-двигателния апарат.

Изгърбването, сколиозата и постоянното навеждане над екрана на телефона или лаптопа могат да причинят силна хронична болка в гърба, обяснява Мелендес от Националния здравен център в Орландо, Флорида.

Всеки знае, че лошата стойка

провокира мускулни спазми и прищипани нерви

Малцина обаче осъзнават, че неправилно разпределеното натоварване на гръбначния стълб е водещо сред “убийствените” навици.

“Накланянето на главата с 10-11 сантиметра, когато гледате екрана на смартфона, е сравнимо с натоварването на шийните прешлени, когато дете седи на раменете ви”, обяснява експертът. Изправяйте гърба и използвайте  стомашните мускули, докато седите на бюро или шофирате. При поява на болки започнете терапия колкото е възможно по-рано.

Човешкото тяло е създадено за движение, но съвременните хора прекарват по-голямата част от времето си седнали – на работа или пред телевизионния екран, което неминуемо води до болки в гърба, казва Нийл Ананд, ортопедичен хирург от Лос Анджелис. За да не допуснете това, достатъчно е да

се разхождате редовно и да правите упражнения

за укрепване на мускулите в гърба и корема.

Сред другите причини хирургът сочи неправилно подбраната по височина и стабилност възглавница и прекалено или недостатъчно твърдия матрак.

Според професора мястото за спане трябва да е удобно и да осигурява необходимата опора на гръбначния стълб. За да облекчите болките в гърба, д-р Ананд препоръчва да се опитате да спите по гръб с възглавница под коленете.

Рехабилитаторката Сами Марго пояснява, че болката както в горната, така и в долната част на гърба често се дължи на преумора, силен стрес, липса на мускулно разтягане или плоски стъпала. Плоскостъпието, познато още като дюстабан, води до скелетни деформации и преждевременно износване на ставите.

“Отдъхнете от всякакви дейности, които карат мускулите да се свиват. Помнете, че психологическият и физическият стрес са свързани и това може да се превърне в порочен кръг”, казва Марго. Тя препоръчва леки до умерени упражнения, които намаляват стресирането на тялото.

Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба, която може да бъде причинена от схващане на седалищните мускули в резултат на заседяване. Отделете на гимнастиката за разтягане поне 5-10 минути дневно.

Изхвърлете старата сплескана възглавница и инвестирайте в нова, която да ви осигури нужната подкрепа. Д-р Ананд съветва да потърсите такава, която

държи врата ви по-високо, но успоредно на матрака

и която се адаптира към специфичната ви поза на сън.

Лошата стойка е един от главните виновници за болките в гърба.

Ако установите, че седите на дивана прегърбени и ходите с приведени напред рамене, значи позицията на тялото ви е неправилна. Това оказва натиск върху долната част на гърба и води до спазми поради промяна в нормалните извивки на гръбначния стълб. Резултатът е изтръпване на ръцете, неправилно дишане и дори притискане на нерви. Затова раздвижете и укрепете мускулите си със специфични упражнения за намаляване на напрежението и други симптоми на лоша стойка.

При работа на бюро ставайте и се разхождайте често. Добре е да се изправяте на крака 2 часа от деня.

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Щастието е бягаща пътечка - кога да натиснем спирачката, за да сме здрави

Щастието е бягаща пътечка - кога да натиснем спирачката, за да сме здрави

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Спиране на потенето в жегата предупреждава за топлинен удар

Липсата на трудова дейност и движение увеличава риска от деменция.

Разходките и срещите с приятели пазят от деменция

Източник: Unsplash

Как да се научим да си прекарваме добре в собствената ни компания?

Шефката на нюйоркската комисия по здравеопазване Лиона Баумгартнър държи ръката на Елвис Пресли, докато заместникът й д-р Харолд Фурст го ваксинира срещу детски паралич.

Слагат бустерна доза срещу детски паралич във Великобритания

Изводите за половите разлики за ефекта на слънцето върху апетита са подкрепени и с генетични изследвания.

Излагането на слънце повишава апетита на мъжете

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Маймунската шарка вече е регистрирана на няколко континента, но вече има ваксина

В Испания започва ваксинация срещу маймунска шарка

Упражненията за разтягане са ефективен начин да намалите болката в долната част на гърба.

СНИМКA: ПИКСАБЕЙ

Взирането в телефона влошава болките в гърба – все едно дете ви седи на раменете

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Медитация или отпуск за по-добро здраве?

Учени съветват как да се справим със самотата

Как да се справим със самотата?

Гавин Нюсъм

Губернаторът на Калифорния обяви извънредно положение заради маймунската шарка

Учени от БАН разработват инвитро системи за насочване на натрупването на целеви вторични метаболити в български лечебни растения. СНИМКА: АРХИВ

Инвитро култури от лечебно растение изследват учени от БАН

Последно от

Последно от

Най-важното