Вижте как да подготвите тялото си за предстоящите есенни дни

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/12674948 Вижте как да подготвите тялото си за предстоящите есенни дни Вижте как да подготвите тялото си за предстоящите есенни дни www.24plovdiv.bg
Есен Снимка: Pixabay
Есен Снимка: Pixabay

Есента е тук, а с нея настъпват и редица промени в човешкото тяло. За да може организмът по-добре да се адаптира към захлажданията и да изгради добър имунитет за зимния период, трябва да започнете подготовката отсега.

Китайската медицина свързва есента с белите дробове и дебелото черво, което означава, че през този сезон трябва да им обърнем по-специално внимание, предаде bg-voice.

Предлагаме ви няколко прости правила и съвети за храната, която да консумирате, и за това как да подготвите тялото си, които гарантирано ще са ви от полза.

Емоцията, която се свързва с белите дробове, е тъгата. Прекалената загриженост и тревога насочват енергията на този орган в посока надолу и я разсейват. Ето защо, когато сме тъжни, чувстваме, че тялото ни тежи, склонни сме да се самосъжаляваме и да изпадаме в отчаяние.

С това можем да обясним факта, че през есента се засилват депресивните състояния. Освен това продължителното потискане на мъката вреди на белите дробове и те не могат да изпълняват пълноценно функцията си.

Дълбокото дишане, медитацията, разговорите с приятели или специалист, упражненията и лютата храна могат да помогнат за изгонването на тъгата и възстановяването на енергийния баланс в белите дробове.

Колкото и да обичаме есента, трябва да признаем, че влажното и студено време е предпоставка за появата на различни грипни и вирусни заболявания, които са истинско изпитание за имунната система на всеки човек.

Специалистите споделят, че една от основните причини се крие в намаляването на дневните часове или по-точно в липсата на слънчева светлина.
Именно това е моментът, в който телата ни започват да произвеждат по-малко мелатонин, което често води до усещане за умора, нарушения в съня, главоболие.

Малко хора знаят обаче, че това води и до нарушения в работата на имунната система, а това е и причината през есента да започваме да се разболяваме по-често.

Как обаче бихме могли да се подготвим за есента?

Добрата новина е, че човекът е така устроен, че да може да се адаптира към почти всякакви условия. За да свикнете с факта, че навън се стъмва по-рано и става все по-студено, е достатъчно да изпълните няколко прости стъпки.

Спете повече и спазвайте режим
Много е вероятно през есента да се нуждаете от повече сън и това не бива да ви притеснява. За организма ви е важно да има график, който да следва, и за това специалистите препоръчват да си лягате и да ставате в един и същи час. Препоръчително е и да не заспивате по-късно от 23 часа.

Хранете се правилно. През есента е добре да обърнете по-специално внимание на храненето си и да включите в диетата си естествени антиоксиданти. Такива продукти са ядките, риба и месо, плодовете и зеленчуците, морските дарове. Обличайте се подходящо. Често през деня е топло, но сутрин и вечер е значително по-хладно. 

Измръзването не се отразява добре на имунитета

Затова задължително носете със себе си по-топли дрехи като есенни шалове, жилетки и шапки, които да ви бъдат винаги под ръка за по-хладните моменти от деня.

Бъдете активни и не забравяйте времето за релакс. Физическата активност е необходима на тялото ни по всяко време от годината, но през есента тя е особено полезна. Специалистите препоръчват да включите в дневния си график поне една такава активност, в зависимост от времето, с което разполагате. Това могат да бъдат сутрешни упражнения у дома, разходка в обедната почивка, вечерен джогинг или пък тренировка в зала.

Най-добрите начини да се справите със стреса се масажът и медитацията

Можете да си правите масажи у дома един на друг, заедно с вашата половинка, да посещавате веднъж седмично масажно студио или пък да се снабдите с домашен масажор. Важно е да отделяте всеки ден време за медитация или пък за дихателни упражнения – 10-15 минути на ден ще ви бъдат абсолютно достатъчни. 

След като вече сте въоръжени с ценни съвети за това как да подпомогнете имунитета си през есента, е време заедно да помечтаем за аромата на ябълки с канела и тиква на фурна, както и за невероятно красивите есенни листа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Случаят е много рядък, тъй като момчето е живяло така близо две седмици.  Снимки: УМБАЛ Бургас

Дете глътна зъба си, разви инфекция и за малко да се задуши. Лекари в Бургас го спасиха

Първото хранене за деня е най-важното и е добре да включва яйца и пълнозърнест хляб.

Яйцата подобряват работата на мозъка

Стресът от локадуните е състарил мозъците на тийнейджърите поне с 3 години

Стресът от локдауните е състарил мозъците на тийнейджърите поне с 3 години

СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Мания за младост, или защо 50 са новите 30

СНИМКА: Pixabay

Как да се справим с есенния косопад

Румен Радев
Снимка: Архив

Радев ще обяви утре във Велико Търново началото на "Българската Коледа"

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Човек се нуждае от по-малко от 2 литра вода дневно

Човек се нуждае от по-малко от 2 литра вода дневно

За някои от столетниците трудолюбието също е фактор за дълголетие.

Къде живеят столетниците в България и каква е тайната им за дълъг живот?

Рязката смяна на студа навън с топлия и сух въздух на закрито се отразява на лицето.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Кожата през зимата - овлажнявай и я пази от вятъра

Сокът от цвекло помага при липсата на желязо. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Сок от цвекло - чудо срещу недостига на желязо

Динята също е известна като “естествена виагра”.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Кои храни повишават сексуалното желание

Корените се увреждат и дори унищожават от продължително стягане на плитки. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Кои вредни навици увреждат косата

Последно от

Последно от

Най-важното