Вижте кои 5 витамина ни помагат да спим по-добре

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/13030021 Вижте кои 5 витамина ни помагат да спим по-добре Вижте кои 5 витамина ни помагат да спим по-добре www.24plovdiv.bg
Ако приетите хранителни вещества не са достатъчни, може да бъде трудно да заспите
СНИМКА: Pixabay
Ако приетите хранителни вещества не са достатъчни, може да бъде трудно да заспите СНИМКА: Pixabay

Храненето е тясно свързано със способността ни да си почиваме добре.

Ако приетите хранителни вещества не са достатъчни, може да бъде трудно да заспите. Освен това е по-вероятно да се събуждате често през нощта.

За да избегнете недостиг на основни хранителни вещества, не забравяйте, че е важно да осигурите разнообразие в диетата си. Колкото повече различни храни са включени в режима, толкова по-малка е вероятността да се получи недостатъчно снабдяване с някакво вещество, което е определящо за функционирането на човешкото тяло.

Витамин D

Витамин D може да се синтезира от излагане на слънчева светлина. Намира се и в някои храни като мазна риба или яйца, въпреки че осигуреното от тях количество е ниско и усвояването им не винаги е оптимално. Витамин D участва в много задачи в човешкото тяло. Освен всичко друго, той е влияе на възпаленията, което може да намали риска от развитие на хронични и сложни патологии. Дефицитът на хранителни вещества може да причини проблеми със съня, намалявайки количеството и качеството на съня.

Витамин Е

Това хранително вещество се отличава със своя антиоксидантен ефект. Витамин Е неутрализира образуването на свободни радикали и последващото им натрупване в тъканите, като по този начин помага за предотвратяване на стареенето и увреждането на клетките. Дефицитът на този витамин може да определени последици, когато става дума за правилното функциониране на имунната система. В допълнение, поддържането на нивата на витамин Е в адекватен диапазон, може да намали нарушенията на съня, подобрявайки качеството му.

Витамин C

Витамин С е друг витамин, който действа като антиоксидант. Освен това участва в усвояването на желязото и в имунната функция. Той дори е в състояние да стимулира синтеза на колаген, което насърчава здравето на тъканите. Адекватният прием на този витамин също е свързан с намаляване на сънната апнея - проблем, който причинява дискомфорт и увреждане на централната нервна система. Добавянето на витамин Е и С в ежедневието ви гарантирано ще доведе до по-добър нощен сън.

Витамин B6

Витамините от групата В е широка. Въпреки това, почти всички от тях участват в регулирането на нервната система, така че имат определени последици върху качеството на съня. По-конкретно, витамин B6 е необходим за синтеза на мелатонин - хормонът, който регулира циклите на сън и събуждане, осигурявайки по-добра нощна почивка.

Витамин B12

И накрая, ще говорим за хранително вещество, което се съдържа само в храни от животински произход, витамин В12. Това са черен дроб, телешка кайма, прясно и кисело мляко, яйца и други. Той не само е необходим за правилния синтез на червени кръвни телца, но поддържането на адекватните нива от него успява да подобри качеството на почивката. Той е необходимо хранително вещество за регулиране на биологичния часовник, което подобрява хормоналните циркадни цикли, съобщи "Вести".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Фитнес гуруто Рейчъл Дилън често споделя части от своите тренировки в социалните мрежи, с които увлича много жени по света да водят здравословен начин на живот. СНИМКИ: АРХИВ

Прости правила за поддържане на добра форма

Контролирано пиене - нова терапия при алкохолна зависимост

Контролирано пиене - нова терапия при алкохолна зависимост

Положението ми никак не се е подобрило, казва актьорът, който преди 15 г. бе диагностициран с фибромиалгия. Снимка личен профил във Фейсбук

Морган Фрийман и Лейди Гага страдат от синдром с нетърпими болки

42-годишната Джасинда Ардърн обяви, че не разполага с достатъчно енергия, за да продължи да бъде премиер на Нова Зеландия.
СНИМКА: РОЙТЕРС

Как да се предпазим от професионално изгаряне

СНИМКА: Pixabay

Ето кои храни могат да ни помогнат при безсъние

Д-р Даниела Петрова КАДЪР: NOVA NEWS

Д-р Даниела Петрова: Средиземноморската диета е подходяща за бъбречно-каменна болест

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Кажи колко часа беше навън днес и ще позная в колко часа ще заспиш

Кажи колко часа беше навън днес и ще позная в колко часа ще заспиш

В зима като пролет с пориви на фьон психиката може да излезе от релси

В зима като пролет с пориви на фьон психиката може да излезе от релси

СНИМКА: Pixabay

Що е то сезонна депресия и как да се избавим от нея?

СНИМКА: Pixabay

Ето кое месо е най-полезно за нервната ни система

Целеустремените хора са с по-силен имунитет

Целеустремените хора са с по-силен имунитет

За здрави зъби най-подходящи са четките със средно твърд косъм и пастата без абразивни частици.

Мийте не само зъбите, но и венците – бактериите водят до сърдечни проблеми и диабет

Последно от

Последно от

Най-важното