Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/8979123 Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци www.24plovdiv.bg
Контактувайте само  с хора, които ви  носят положителни  емоции.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
Контактувайте само с хора, които ви носят положителни емоции. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Осигурете си поне 5 източника на радост дневно

Постоянно психическо и интелектуално натоварване, бесен темп на живот в разрез с темпоритъма на нормалния човек, стрес, домашни скандали... Повечето хора се чувстват изстискани като лимон и се чудят откъде да вземат сила и енергия за живот.

Има начини да си я доставите, но преди всичко трябва да сте наясно, че енергията се краде, пише руското издание “Лента”. Ето най-стръвните обирджии:

Лъжата. Колкото по-често лъжем, толкова по-малко е съзидателната ни енергия.

Недовършените дела. Те изсмукват жизнената ни сила. Енергия крадат и неизпълнените обещания, дълговете, които не възнамеряваме да върнем.

Недоверието и страха. Те направо изтощават. Към тях спадат страданията и отрицателните емоции, самозаблудите.

Яростните опити да докажете правотата си, кавгите и конфликтите на тази основа.

Празните разговори, сплетните.

Обидите. Включително и към самите нас – така крадете енергия от себе си. Прощавайте на околните, не бъдете прекомерно взискателни.

Липсата на сън и лошите навици на живот.

Безразборния секс без любов. В леглото обменяме чувствена енергия, а когато я няма, няма и обмен.

Според психолозите, за да запазим вътрешната си сила и тонус, трябва да избягваме тези енергийни вампири и да научим някои техники, които ни зареждат. Например общуването.

Опитайте се да контактувате само с хора, които ви носят положителни емоции. Сведете до минимум отношенията с такива, които изсмукват положителните ви вибрации – скандалджии, такива, които постоянно се оплакват или ви карат да губите вяра в себе си.

Търсете приятели

с оптимизъм,

които го вдъхват и на вас и работят над себе си в тази посока. Старайте се сами да наблягате на позитивизма и да го предавате на близките си.

Хранете се правилно. Здравето също е енергия. Затова се откажете от вредните продукти с консерванти, газираните напитки, закуските без хранителна стойност, алкохола. Наблягайте на плодовете, зеленчуците, приготвени с минимална топлинна обработка, на пара или скара. Съчетавайте правилно въглехидратите, белтъчините и мазнините. Можете да вземате и витамини.

Общувайте с природата. Вместо в бара, клуба или пред телевизора разходете се в гората, идете на езеро извън града. Водата дава много енергия и обира негативите от умората. Ползвайте почивните дни за излети – със семейството, приятели или сами. Уединението засилва влиянието на природната красота върху вас.

Но не превръщайте разходката в изобилна гощавка с пиене – това само отнема силите. Ако имате вила, работете в градината. Общувайте с животни. Домашните любимци щедро делят енергията си с вас.

Спортът също е здраве, а здравето – енергия. Физкултурата помага на тялото да произвежда ендофрин – хормона на щастието. Той също е източник на енергия. Много е важно да откриете физическата активност, която ви допада.

Ако ви мъчат

упражненията,

ефектът

е обратен

Планирайте всичко. Така ще знаете какво точно да правите и няма да се щурате и да бързате, хвърляйки сили на вятъра. Ще ви остане време и за почивка. Направете си план за следващия ден и се насладете на задоволството да го осъществите докрай.

Енергия влива и комфортът на работното пространство – направете го удобно, с достатъчно светлина и въздух.

Спете достатъчен брой часове. Някои съветват това да са 5-6 часа и призовават да се ляга рано. Но всъщност човек сам определя колко време му е нужно, за да се наспи добре и така да събере енергия. Прекомерното прекарване в леглото също изтощава.

Релакс, медитация, йога – това са занимания на напредналите в ловуването на енергия. Но те не са недостъпни и за новаците. 15 минути медитация на ден стигат, а малко йога можете да включите в седмичните си фитнес занимания. Тя е сред най-добрите начини да си добавиш енергия.

Направете си списък с 20-30 действия, които ви носят радост и водят до енергиен прилив. Сред тях може да са храна, движение, сън, разходка, почивка, общуване.

Наблегнете на това, което наистина ви освежава, а не на онова, за което настоява майка ви или половинката ви. Осигурете си поне 5 източника на радост дневно.

Не се презареждайте с енергия по изкуствен път. Става въпрос за енергийни напитки, злоупотреба с кафе. Те само илюзорно изпълват с енергия, а всъщност изтощават организма. При това тези напитки са вредни – много по-ефективни ободрители са прясно изстисканите сокове и отвари като ехинацея, златен корен, женшен, алое.

Разхождайте се. Това е не само чист въздух и физическо раздвижване, но и море от впечатления, натурален антидепресант. А депресията е сред главните крадци на енергия. Препоръчително е

да се разхождате

бавно и да се

наслаждавате

на всички

възприятия

На човека е нужна и духовна енергия. Нейните източници са:

- Мислите – мощен източник на енергия. Колкото по-негативни неща се въртят в главата ви, толкова повече ви изтощават. Позитивните ви зареждат.

- Чувствата – те имат подобно действие. Могат да намалят или увеличат енергийния ви потенциал.

- Вълненията – в този смисъл са не по-маловажни от първите две.

Важно условие е обаче да не се заставяте насила да мислите положително или да потискате негативните чувства и емоции – пуснете ги да се излеят навън и ще се разтоварите.

Не си струва

да живеете

с фалшива

позитивност

– това също отнема енергия.

Ако по принцип не сте с позитивно мислене, трябва дълго да се учите. Започнете с тренировка да възприемате нещата такива, каквито са, без всякакво изкривяване от ваша страна. С времето ще започнете да ги възприемате от “розовата” им страна и ще откриете ключа към положителната нагласа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

От колко вода се нуждае тялото ни?

От колко вода се нуждае тялото ни?

СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Стягайте зимнина - ферментиралите храни намаляват смъртността от COVID-19

Контактувайте само  с хора, които ви  носят положителни  емоции.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци

Руската “Спутник V” - първата в света ваксина, вече на пазара (Инфографика)

Руската “Спутник V” - първата в света ваксина, вече на пазара (Инфографика)

Упражнения преди и след антигрип ваксина може да я правят по-успешна

Упражнения преди и след антигрип ваксина може да я правят по-успешна

Парижанките се наслаждават на храната.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

За стройна фигура яжте всичко, но на малки хапки - като французойките

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Австрия експулсира руски дипломат за шпионаж СНИМКА: Pixabay

Австрия експулсира руски дипломат за шпионаж

Възрастен мъж е написал на листчета името си, телефонния си номер и адреса си, защото ги забравя.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Как да не станем изкукали старчета

Как да обърнем гнева в своя полза

Как да обърнем гнева в своя полза

Всяка година в Италия 200 000 души получават инсулт.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

След инсулт италианец заговори като славянин

Дълголетието е генетично обосновано, смятат учените. Снимка: Пиксабей

Ето петте главни фактора за дълъг живот

Фитнесът - полезен, но и опасен

Фитнесът - полезен, но и опасен

Последно от

Последно от

Най-важното