Правете списък със задачи и никакви джаджи в леглото през последните месеци на бременността

https://www.24plovdiv.bg/zdrave/article/9148563 Правете списък със задачи и никакви джаджи в леглото през последните месеци на бременността Правете списък със задачи и никакви джаджи в леглото през последните месеци на бременността www.24plovdiv.bg
Безсънието започва още през третия триместър на бременността.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
Безсънието започва още през третия триместър на бременността. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Вземете си дълъг душ и проветрете стаята преди лягане

Ако все още сте в началото на бременността си или не сте минали през този колкото вълнуващ, толкова и предизвикателен период, вероятно смятате, че безсънието започва чак с появата на бебето.
Това обаче не е съвсем така. С натежаването на коремчето и порастването на човечето в него, както и с наближаването на термина за раждане тревожността нараства, мислите в главата стават все повече, а позите, удобни за спане – все по-малко. Отделно от това ритъмът на спане и бодърстване на бебока са коренно противоположни на тези на майка му. През деня, когато тя е активна, бебчето си се люлее и блажено си почива. А когато нощем е в покой, му доскучава и решава да “се закача” с майка си и да напомня за себе си. А дори и когато не го прави, това пак е повод за тревожност у майката – защо не рита дълго време, всичко наред ли му е, да не би да се е омотало в пъпната си връв?

След всичко това е ясно, че нощите през третия триместър от бременността са дълги и недотам спокойни за бъдещите майки, затова им е необходима някоя и друга хитрина, с която да си почиват преди появата на новия член на семейството.

Медитации. Те са особено полезни, защото учат на техники на дишане, успокояват тялото и съзнанието и ги зареждат с енергия за дълго време. Според някои експерти 20-минутна медитация се равнява на 2-3 часа сън. За още по-голямо удобство си намерете в интернет медитации за бременни, които са подходящи за състоянието ви и са ободряващи.

Разходки. Дори и да не е постоянно слънчево и топло, отделяйте поне по час за разходка в парка, планината или по улиците на града. Движението е полезно както за вас, така и за бебето в утробата ви. Ходенето ще подпомогне набавянето на организма с така необходимия витамин D, ще раздвижи кръвта ви, ще полюлее бебчето и ще ви поизмори, което пък би било чудесна причина да спите по-добре.

Тренировки. Ако разходката е недостатъчна за активна персона като вас или навън е студено, дъждовно и неприятно за лежерно ходене, кратка тренировка може да я замени. И не, избийте си от главата коремни преси, вдигане на тежести и кардио упражнения. 5-6 упражнения за крака, дупе, ръце и гръб биха свършили перфектна работа за раздвижване на кръвта ви, за стягане на мускулите, за поддържане на тонуса на тялото и по-бързото му възстановяване след раждането. Все пак животът продължава след излизането от родилното и би се отразило много добре на духа и тялото ви, ако бързо се върнете в старите си дрехи. А и голяма част от тези мускули ще ви бъдат необходими за вдигането на количката, придържането на бебето и всички други занимания, които ви предстоят.

Никакви джаджи. Това важи не само за бъдещите майки. Телефони, лаптопи, таблети и дори телевизия в спалнята са забранени преди лягане. Те напрягат очите и мозъка ви, което пречи на бързото заспиване и активната почивка. По-добре почетете малко от някоя приятна книга.

По-малко тревожни новини и информация. Разбира се, това не означава да не следите какво се случва в държавата и света около вас, особено в пандемична обстановка. Но не гледайте само това, избягвайте репортажи и предавания на тежка социална тематика. В момента сте прекалено чувствителни и това би ви разстроило, а бебето усеща всичките ви емоции. Така че се старайте да приемате повече позитивна информация и съдържание, полезно за вас и рожбата ви.

Проветрете спалнята. Чистият въздух в стаята е една от съставките на добрия сън. Отворете широко прозореца за 10-ина минути, докато се приготвяте за лягане. Дори и навън да е студено. Това ще помогне на въздуха в стаята да “се смени”, да влезе повече кислород и така да се чувствате по-добре през нощта.

Топла вана или душ преди лягане. Топлият душ или ароматната вана също ще отпуснат тялото и сетивата ви. Ще помогнат да избистрите съзнанието си от изминалия ден, да подредите мислите си и да отмиете напрежението. Използвайте любимия си аромат сапун или душгел, нанесете си козметика против стрии за бременни и легнете чиста – в пряк и преносен смисъл.

Не преяждайте вечер. В последния триместър апетитът при бъдещите майки отслабва, тъй като бременната матка притиска стомаха и го прави с по-малък капацитет. Но пък лакомията е друго нещо – може да не изпитвате глад и пак да се нахвърлите стръвно на парчето торта или последния пакет бисквитки в шкафа, след като преди това сте вечеряла обилно. Не го правете. Ще ви създаде само неприятности. Хем трупате излишни килограми, хем ще изпитвате чувство на тежест, както и киселини, които са чест спътник на жените в третия триместър. Най-добре е да изградите режим на хранене, който да приключва не по-късно от 19,00 ч, за да има време организмът ви да обработи храната и да заспите спокойно след това.

Нито много топло, нито много студено в стаята. Бременността е особен период, в който дори и най-зиморничавите жени се потят обилно, обливат ги горещи вълни и чувстват дискомфорт. Затова дори и в по-студените месеци е добре да не държите много високи температури в спалнята. Доверете се на партньора си за температурата в стаята и временно приберете най-дебелите пижами, за да не ви е горещо през нощта. За всеки случай имайте топли чорапки подръка, ако през нощта усетите, че краката ви са студени.

Чай и ароматни свещи. Използването им дори може да се превърне в семеен ритуал. След вечеря, когато сте измили и подредили всичко, запалете ароматна свещ, сипете по чаша чай и поговорете с мъжа ви как е минал денят на всеки или си пуснете филм. Освен че има сплотяващ елемент, този ритуал е полезен за това да си починете от деня, да се насладите на момента и да се настроите за лягане. Не прекалявайте обаче с чая, за да не ставате много пъти до тоалетна през нощта.

Списък със задачи за следващия ден. Ако сте по-организиран човек, работите все още или обичате да си правите списъци със задачи, не отлагайте днешната работа за утре. Още преди вечеря, когато приключва активният ви ден, отметнете всичко свършено за деня и направете план за утрешния. Така ще си легнете с чувство на изпълнен дълг и няма да мислите преди лягане откъде да започнете и какво да правите утре. Просто ще следвате предварителния си график и няма да хабите време и енергия в това.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Дългосорочните ефекти от електронните цигари все още са неясни

Дългосорочните ефекти от електронните цигари все още са неясни

СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Комарджиите рискуват да умрат млади, поболяват се

Насекомите влизат рязко в менюто на Европа

Насекомите влизат рязко в менюто на Европа

Доматеният сок е по-полезен от домата

Доматеният сок е по-полезен от домата

СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Дори чашка кафе на седмица пази от смърт хора с инфаркт

СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Какво да правим за здраве и дълголетие в пандемията

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Тифани Уедекинд

Тифани, която старее 8 пъти по-бързо: Болестта ми отне зъбите, но не и усмивката

СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Значи ли синдромът “върти ми се на езика”, че изкуфяваме?

Лукът е №1 сред храните, богати на кверцетин

Лукът е №1 сред храните, богати на кверцетин

Проф. Тодор Кантарджиев

Кантарджиев: При 2 млн. ваксинации има само 11 по-сериозни негативни реакции

Ваксините срещу COVID използват 3 ключа за имунен отговор (инфографика)

Ваксините срещу COVID използват 3 ключа за имунен отговор (инфографика)

Не работете в леглото.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Никога не правете това преди лягане

Последно от

Последно от

Най-важното